به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
آبی‌پوشان به دنبال کسب امتیاز از تبریز؛

پیش‌بازی گسترش‌فولاد تبریز – استقلال اهواز

پیش‌بازی گسترش‌فولاد تبریز – استقلال اهواز

افشین احمدی
خوزستان‌‌ اسپورت- استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز تنها یک بار سابقه رویارویی در تاریخ لیگ‌برتر را دارند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز عصر شنبه در دیداری از هفته بیست‌و‌دوم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر کشور به مصاف هم می‌روند تا دومین دیدار خود در تاریخ این رقابت‌ها را برگزار کنند.

شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده که تا‌کنون تنها یک برد به دست آورده‌اند، امیدوارند نخستین پیروزی خارج‌از‌خانه خود را در مقابل یاران فراز کمالوند کسب کرده و امتیازات خود در جدول را دو ‌رقمی کنند. بختیاری‌زاده و کمالوند در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت هدایت تیم‌های استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز را برعهده داشته‌اند و برای دومین بار در فصل‌جاری رو‌در‌روی هم قرار می‌گیرند.

این در حالی است که آبی‌پوشان اهوازی در هفته دوم صاحب اولین پیروزی خود در لیگ پانزدهم شدند اما از آن به بعد 19 هفته را بدون برد سپری کرده‌اند و هواداران استقلال اکنون مدت‌هاست در انتظار پیروزی شماره 80 آبی‌پوشان در تاریخ لیگ‌برتر هستند.

دیدار رفت در اهواز
استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز عصر شنبه چهارم مهر‌ماه در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم رفتند و استقلال در روزی که می‌توانست حداقل یک امتیاز بگیرد، با دو گل محمد ابراهیمی و مهدی کیانی مغلوب میهمان خود شد. استقلالی‌ها در این بازی یک ضربه پنالتی را از دست دادند تا در ادامه، گسترشی‌ها از دو موقعیت خود استفاده و هر سه امتیاز را مال خود کنند.

سیاوش بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال اهواز، در‌باره این بازی گفت: تمام توان خود را گذاشتیم ولی تیم ما جوان است و باید این مسأله را بپذیریم. وی افزود: جوانی و کم‌تجربگی باعث شد بازی را از دست بدهیم. وقتی دست به جوان‌گرایی می‌زنیم، این تاوان‌ها را نیز باید بدهیم و مسئولیت این شکست را می‌پذیرم.

فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد تبریز، نیز در‌خصوص این دیدار گفت: خیلی خوشحالم که امروز در مهد فوتبال ایران یعنی اهواز به میدان رفتیم و پیروز شدیم و مردم هم بازی جذابی را تماشا کردند. کمالوند افزود: خوشحالم که از تجربه‌ا‌مان استفاده و نتیجه این بازی را به سود خود کردیم اما از قضاوت داور راضی نیستم.

استقلال اهواز: پرویز کریمی، مبین میر‌دورقی، محمداسماعیل نظری، مهدی اسلامی، محسن حمیدی، حسین بهرامی، آرمین میر‌دورقی (55- علی هلیچی)، علی بیگدلی، مرتضی منصوری (84- میلاد پاک‌پرور)، میلاد جعفری، رضا بهمئی (77- حمزه خضیراوی)
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

گسترش فولاد تبریز: گئورگ گئورگیف، امید نظامی‌پور، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی، مهدی کیانی، مگنو باتیستا، امیرحسین کریمی (64- علیرضا لطیفی)، داریوش شجاعیان (90- مجتبی ترشیز)، محمد ابراهیمی، سعید دقیقی (57- سید‌محسن حسینی)
سرمربی: فراز کمالوند

آخرین نتایج
هر دو تیم در هفته بیست‌و‌یکم مغلوب حریفان خود شدند. استقلال اهواز در خانه مغلوب نفت تهران شد و گسترش‌فولاد نیز در ورزشگاه آزادی مقابل تیم صدر‌نشین استقلال تهران تن به شکست داد.

جایگاه دو تیم
استقلال اهواز با 9 امتیاز، در رده آخر جدول رده‌بندی قرار دارد و گسترش‌فولاد تبریز هم با 28 امتیاز در رده نهم است.

استقلال و بدترین آمار دفاعی
استقلال اهواز با 38 گل خورده، بیشترین میزان گل‌خورده را دارد اما گسترش‌فولاد تبریز تاکنون 17 گل دریافت کرده است.

دویست‌و‌شصت‌و‌ششمین دیدار استقلال
دیدار با گسترش‌فولاد، دویست‌و‌شصت‌وششمین بازی استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان در 265 دیدار قبلی خود به 79 پیروزی، 77 مساوی و 109 باخت دست یافته و رتبه 16 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات از آن خود کرده‌اند.

صد‌وسی‌وسومین دیدار خارج‌از‌خانه استقلال
بازی مقابل گسترش‌فولاد، صد‌وسی‌وسومین دیدار خارج‌از‌خانه استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر است. آبی‌پوشان اهوازی در 132 دیدار خارج‌از‌خانه قبلی به 27 پیروزی، 37 مساوی و 68 باخت دست یافته‌اند.

پیش‌بازی گسترش‌فولاد تبریز – استقلال اهواز

تعویق یک‌روزه بازی
این دیدار قرار بود عصر جمعه انجام شود اما باشگاه استقلال با توجه به محدود بودن پروازهای مستقیم اهواز به تبریز که تنها در برخی از روزهای هفته انجام می‌شود، از سازمان لیگ درخواست تعویق یک‌روزه این مسابقه را کرد که مورد موافقت قرار گرفت. بر‌این‌اساس، آبی‌پوشان خوزستان ظهر جمعه از اهواز راهی تبریز شدند.

تماشای رایگان مسابقه
باشگاه گسترش‌فولاد تبریز پس از رایزنی با سازمان‌لیگ، بلیت‌های دیدار مقابل استقلال اهواز را خریداری کرد. بر این اساس، بلیت‌های خریداری شده جهت حضور رایگان در ورزشگاه، در اختیار علاقه‌مندان و هواداران این تیم قرار خواهد گرفت.

کمالوند تمدید کرد
قرارداد سرمربی تیم گسترش‌فولاد تبریز، برای یک فصل دیگر تمدید شد. پس از ارزیابی عمل‌کرد کمالوند در دو فصل اخیر و بررسی برنامه و همچنین علاقه و تمایل او و پس از برگزاری چندین جلسه مذاکره، قرارداد وی تا پایان فصل آینده تمدید شد.

غایبان دو تیم
محمد نصرتی و مگنو باتیستا، دو بازیکن محروم و مصطفی اکرامی و علیرضا لطیفی دو بازیکن مصدوم گسترش‌فولاد هستند که به این بازی نمی‌رسند. عادل کلاه‌کج، کاپیتان استقلال اهواز، نیز این دیدار را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد.

پیش‌بازی گسترش‌فولاد تبریز – استقلال اهواز

حمیدی؛ تنها خوزستانی گسترش
محسن حمیدی تنها بازیکن خوزستانی تیم گسترش‌فولاد تبریز است. این بازیکن 30 ساله در ابتدای فصل‌جاری در استقلال اهواز توپ می‌زد اما در میانه راه از این تیم جدا شد و به گسترش فولاد پیوست.

فرناندو در رویای اولین کلین‌شیت
لوییز فرناندو، دروازه‌بان برزیلی استقلال اهواز، در فصل‌جاری موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم خود نشده و امیدوار است نخستین کلین‌شیت خود را ثبت کند. دو دروازه‌بان گسترش‌فولاد یعنی گئورگیف و نوشی‌صوفیانی تا اینجای کار به ترتیب 6 و 2 کلین‌شیت داشته‌اند و حال باید دید کدام‌یک از آن‌ها درون دروازه می‌ایستد و عمل‌کرد وی چگونه خواهد بود.

بازیکنان خارجی دو تیم
- استقلال اهواز دارای 3 بازیکن خارجی به اسامی لوییز فرناندو، سندی ساهمان و پدرام اردلانی است.

- گسترش‌فولاد تبریز هم سه بازیکن خارجی از برزیل و بلغارستان دارد. مگنو باتیستا، هافبک دفاعی 30 ساله برزیلی با سابقه بازی در نفت تهران، داماش گیلان و چند باشگاه برزیلی است؛ گئورگ گئورگیف، دروازه‌بان 27 ساله بلغارستانی، سابقه بازی در نفت مسجدسلیمان و تیم‌هایی از بلغارستان و مولداوی را دارد؛ لئوناردو پیمنتا، هافبک نفوذی 33 ساله برزیلی هم پیش‌از‌این در ‌نفت آبادان، تراکتورسازی تبریز و چند باشگاه برزیلی حضور داشته است.

کادر داوری
حمیدرضا حاج‌ملک داور این بازی است و سعید قاسمی و هادی طوسی نیز کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، علی احمدی است و ناظر داوری هم حسن کامرانی‌فر می‌باشد.

سوابق رویارویی
استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز تاکنون تنها یک بار در تاریخ لیگ‌برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که آن هم در دیدار رفت فصل‌جاری بوده است. در آن بازی که عصر شنبه چهارم مهر‌ماه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، تیم میهمان با دو گل به برتری رسید.

فصل 95/94
* استقلال اهواز صفر – گسترش‌فولاد تبریز 2
محمد ابراهیمی و مهدی کیانی (گسترش)

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها