به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویارویی جلالی با تیم سابق خود؛

پیش بازی فولاد خوزستان – سایپا تهران

پیش بازی فولاد خوزستان – سایپا تهران

افشین احمدی
خوزستان‌‌ اسپورت- فولادی‌ها برای جبران شکست دور رفت در برابر سایپا، به مصاف این تیم می‌روند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، فولاد خوزستان و سایپا تهران عصر جمعه در ورزشگاه غدیر اهواز و در دیداری از هفته بیست و دوم مسابقات لیگ‌برتر کشور با یکدیگر روبرو می‌شوند تا بیست و هشتمین رویارویی خود در تاریخ این رقابت‌ها را برگزار کنند.

فولاد سابقه 9 بار شکست سایپا در چارچوب این مسابقات را دارد و حال باید دید که آیا موفق به کسب پیروزی در این دیدار خانگی و رساندن آمار پیروزی‌های خود به عدد 10 خواهد شد یا خیر.

دیدار رفت در تهران
سایپا تهران و فولاد خوزستان عصر پنج‌شنبه دوم مهر‌ماه در هفته هفتم مسابقات لیگ‌برتر و در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم رفتند که این بازی، با تک‌گل جواد نکونام به سود نارنجی‌پوشان تهرانی خاتمه یافت.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی فولاد خوزستان، در‌خصوص این دیدار گفت: داور از دقیقه یک، علیه ما سوت زد و مقصر اصلی شکست ما بود. وی افزود: متاسفم که داور بازیکن سایپا را در دقیقه 40 اخراج نکرد. اگر او را اخراج می‌کرد، باز هم سایپا یازده نفره بود چون داور هم‌چنان در میدان حضور داشت!

مجید جلالی، سرمربی سایپا تهران، نیز درباره این بازی گفت: ما شایسته پیروزی بودیم. وی افزود: در شرایطی فولاد را شکست دادیم که یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد. جلالی در‌خصوص اعتراض اسکوچیچ نسبت به داور نیز گفت: فکر می‌کنم یکی از بی‌نقص‌ترین داوری‌ها انجام شد. شاید هم داور می‌توانست یک بازیکن فولاد را اخراج کند!

سایپا تهران: حامد فلاح‌زاده، ابراهیم شکوری، حامد شیری، سجاد مشکل‌پور، محمد علی‌نژاد (50- مهدی ترابی)، روزبه شاه‌علی‌دوست، جواد نکونام، علی زینالی (89- ماهان رحمانی)، ابراهیم صادقی، مجتبی رمضانی (77- مسعود ابراهیم‌زاده)، غلام‌رضا رضایی
سرمربی: مجید جلالی

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، امید خالدی، لئونارد مساریچ، محمد اهل‌شاخه، بهمن کامل، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، مهرداد جماعتی (71- حسین مالکی)، امیرحسین فشنگ‌چی (61- اسماعیل شریفات)، ساسان انصاری (88- مهدی دغاغله)، حسین ابراهیمی
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

آخرین نتایج
هر دو تیم در آخرین دیدار خود در فصل‌جاری، به تساوی یک بر یک رسیده‌اند. فولاد خوزستان در فولاد‌شهر با ذوب‌آهن مساوی کرد و سایپا نیز میزبان خود پرسپولیس را با همین نتیجه متوقف کرد.

جایگاه دو تیم در جدول
فولاد خوزستان تا‌کنون 21 امتیاز به دست آورده و ‌اکنون در رده سیزدهم جدول جای دارد. سایپا تهران نیز با کسب 34 امتیاز، رتبه پنجم را در اختیار دارد و در اندیشه کسب سهمیه لیگ‌قهرمانان است.

تماشای رایگان بازی
باشگاه فولاد خوزستان تصمیم گرفت هزینه خرید بلیت دیدار فولاد با سایپا را پرداخت کند تا تماشاگران و هواداران فولاد بتوانند این بازی را با حضور در ورزشگاه غدیر، به صورت رایگان تماشا کنند.

محرومیت دراگان اسکوچیچ
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، سرمربی فولاد را به خاطر استفاده از الفاظ ناشایست نسبت به داوران، یک جلسه از همراهی تیم خود محروم و به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه محکوم کرد. جهان‌بخش داراب‌پور، مربی دروازه‌بانان فولاد، نیز به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

فولاد و سایپا بدون سرمربی
سرمربیان فولاد خوزستان و سایپا تهران، حق همراهی تیم‌های خود در هفته بیست و دوم را ندارند. مجید جلالی در دیدار برابر پرسپولیس از سوی داور اخراج شد و حق نشستن روی نیمکت سایپا را ندارد. دراگان اسکوچیچ هم با حکم کمیته انضباطی، از حضور در یک بازی رسمی محروم شده و نمی‌تواند روی نیمکت تیمش در بازی مقابل سایپا حاضر شود.

پیش بازی فولاد خوزستان – سایپا تهران

غایبان فولاد و سایپا
مجید ایوبی، مدافع تیم سایپا، سه اخطاره است و در بازی مقابل فولاد حضور نخواهد داشت. در عین‌حال، آسیب‌دیدگی سجاد مشکل پور برطرف شده و این مدافع خوزستانی می‌تواند سایپا را در این دیدار همراهی کند.

فولاد اما بازیکن محرومی ندارد اما چهار بازیکن آن به دلیل آسیب‌دیدگی غایب خواهند بود. مهدی بدرلو، لئونارد مساریچ، اسماعیل شریفات و حسین ابراهیمی، غایبان فولاد در دیدار با سایپا هستند.

سلیمی در اندیشه کلین‌شیت
علیرضا سلیمی، دروازه‌بان فولاد خوزستان، که فصل قبل بیشترین تعداد کلین‌شیت را داشت و در فصل‌جاری تنها در 4 بازی موفق به انجام این کار شده است، امیدوارست در دیدار با سایپا موفق به افزایش تعداد کلین‌شیت‌های خود شود.

شکست سایپا در دیداری تدارکاتی
سایپا در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم دسته اولی پیکان رفت و شکست خورد. در این بازی که در پیکان‌شهر برگزار شد، سایپا با نتیجه پرگل 3-4 مغلوب صدرنشین مسابقات لیگ دسته‌اول فوتبال کشور گردید.

مربیان تیم‌ملی در تمرینات سایپا
مارکار آقاجانیان، اوسیانو کروز و دن‌گاسپار، سه نفر از مربیان تیم‌ملی، در تمرینات سایپا در تهران حضور یافتند و مورد استقبال اعضای کادر فنی و بازیکنان سایپا قرار گرفتند.

جواب رد به مهاجم خارجی
سرمربی سایپا درصدد جذب یک مهاجم جدید است تا شانس کسب سهمیه را بالاتر ببرد. بر‌این‌اساس، یک بازیکن خارجی چند روزی در کنار بازیکنان این تیم تمرین کرد اما جلالی در مورد وی نظر مثبتی نداشت و حضور این بازیکن در سایپا منتفی شد.

بازیکنان خوزستانی سایپا
سه بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان سایپا حضور دارند. میلاد میداودی، سجاد مشکل‌پور و مهدی دغاغله، بازیکنان خوزستانی این تیم هستند. میداودی سال‌ها در تیم استقلال اهواز بازی کرده، مشکل‌پور چندین سال در صنعت‌نفت آبادان به میدان رفته و دغاغله هم تا چندی پیش در فولاد بازی می‌کرد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل به سایپا پیوست.

بازیکنان دوطرفه
غلام‌رضا رضایی و مهدی دغاغله، دو بازیکن سایپا هستند که سابقه عضویت در تیم فولاد خوزستان را دارند.

پیش بازی فولاد خوزستان – سایپا تهران

خارجی‌های دو تیم
ماتیاس چاگو، لئونارد مساریچ و دورگ کوئه‌ماها، سه بازیکن خارجی فولاد هستند. این در حالی است که سایپا تنها یک دروازه‌بان بوسنیایی به نام راتکو دویکوویچ دارد که تنها در شمار معدودی از مسابقات فصل‌جاری به میدان رفته است.

مربیان تیم‌ملی بازهم نیامدند!
قرار بود مارکار آقاجانیان و اوسیانو کروز، دو دستیار کارلوس کیروش، روز پنج‌شنبه میهمان باشگاه فولاد خوزستان بوده و روز جمعه هم دیدار فولاد با سایپا را از نزدیک تماشا ‌کنند که این موضوع منتفی شد.

چهارصد و بیستمین بازی فولاد
آمار دیدار‌های فولاد خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل سایپا به 420 ‌بازی خواهد رسید. فولادی‌ها در 419 دیدار قبلی به 165 پیروزی، 136 مساوی و 118 باخت دست یافته‌اند.

دویست و دهمین بازی خانگی فولاد
با برگزاری دیدار مقابل سایپا، جمع دیدارهای خانگی فولاد در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر، به 210 بازی می‌رسد. فولاد‌مردان در 209 دیدار قبلی خود به 105 پیروزی، 59 تساوی و 45 شکست رسیده‌اند و 288 بار هم دروازه میزبانان خود را گشوده‌اند.

کادر داوری
بیژن حیدری داور این دیدار است و محمدرضا ابوالفضلی و علی میرزابیگی نیز کمک‌های وی هستند. داور چهارم این بازی، علی صفایی است و ناظر داوری هم مسعود عنایت می‌باشد.

صحبت‌های مربیان در نشست خبری
سرمربی فولاد خوزستان در‌خصوص این بازی گفت: بازی مهمی پیش‌رو داریم. بسیار با‌‌انگیزه هستیم و بازی رفت را فراموش نکرده‌ایم و از بازیکنانم انتظار دارم مثل بازی‌های قبل، با‌انگیزه باشند. اسکوچیچ درباره تیم حریف نیز گفت: سایپا تیم محترمی است و برایشان احترام قائلم اما از بازیکنانم انتظار دارم با انگیزه مضاعف در برابر این تیم بازی کنند. وی در‌خصوص میزان شناخت خود از حریف نیز گفت: طبیعتا هم آنها ما را آنالیز کرده‌اند و هم ما آنها را. امیدوارم بتوانیم از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم. گفتنی است که مجید جلالی سرمربی سایپا، به دلیل ساعت پرواز تیم خود به اهواز، موفق به حضور در این نشست نشد.

پیش بازی فولاد خوزستان – سایپا تهران

سوابق رویارویی
فولاد خوزستان و سایپا تهران تا‌کنون 27 بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این دو تیم، نخستین بار روز پنج‌شنبه 11 بهمن 1380 در تهران به دیدار هم رفتند که نارنجی‌پوشان سایپا با تک‌گل جواد کاظمیان به پیروزی رسیدند و جالب‌اینکه آخرین رویارویی دو تیم که روز پنج‌شنبه 2 مهرماه 1394 در تهران برگزار شد نیز با همین نتیجه و این بار با گل جواد نکونام، به سود سایپا خاتمه یافت.

فولاد و سایپا تا‌کنون 14 بار در تهران یا کرج و 13 بار در اهواز با هم روبرو شده‌اند که در 9 بازی برتری با فولاد بوده، در 11 دیدار نتیجه مساوی عاید آن‌ها شده و در 7 بازی نیز سایپا برنده میدان بوده است.

ایمان مبعلی و آلویس نونگ اولین و آخرین گل‌زنان فولاد در دیدار با سایپا بوده‌اند و جواد کاظمیان و جواد نکونام نیز اولین و آخرین گل‌زنان سایپا در مصاف با فولاد بوده‌اند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
میرحسین ابراهیم وند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
2
فولاد فقط به امید خدا
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها