به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

سقوط به دسته پایین در کمین شماست!

سقوط به دسته پایین در کمین شماست!

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- برای بقا در لیگ‌برتر شانزده تیمی، به بیشتر از میانگین یک امتیاز در هر بازی نیاز است.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، هفته بیست‌و‌یکم از پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور هم انجام شد و اکنون تنها 9 هفته به پایان مسابقات و تعیین تکلیف قهرمان، نایب قهرمان و تیم سوم جهت حضور در فصل‌آینده لیگ قهرمانان آسیا و نیز سه تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته‌اول باقی مانده است.

مسابقات لیگ‌برتر در سه فصل اخیر، با حضور 16 تیم برگزار شده و در فصل‌ جاری قرار است سه تیم انتهایی جدول به صورت مستقیم راهی لیگ‌ دسته‌اول شوند و تیم‌های اول تا سوم لیگ دسته‌اول، جایگزین آن‌ها در فصل آینده شوند.

تا‌کنون 5 دوره از مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور با حضور 16 تیم برگزار شده و در مابقی فصول، 18 یا 14 تیم حضور داشته‌اند. در مجموع، 35 تیم در 14 دوره گذشته این مسابقات به لیگ پایین‌تر سقوط کرده‌اند که برخی از آن‌ها بلافاصله و یا با حداقل زمان ممکن به لیگ‌برتر برگشته‌اند و برخی دیگر نیز هم‌چنان برای بازگشت تلاش می‌کنند!

به نظر می‌رسد برای بقا در لیگ‌برتر شانزده تیمی به بیشتر از میانگین یک امتیاز در هر بازی نیاز است و بقای قطعی در این رقابت‌ها بالای 30 امتیاز نیاز دارد و هر تیمی که در طول فصل به این سقف از امتیازات برسد، می‌تواند حضور خود در فصل آینده را تضمین کند و از آن به بعد، به فکر کسب رتبه مناسب و مد‌نظر خود باشد.

بر‌این‌اساس، تیم‌هایی که هم‌اکنون در نیمه بالای جدول قرار دارند، حضور خود در فصل‌ آینده را قطعی کرده‌اند اما سایر تیم‌ها کماکان باید امتیاز جمع‌‌آوری کنند تا ابتدا بقای خود را قطعی کنند و سپس به رتبه‌های بالاتر جدول بیندیشند.

از آن‌جا که مسابقات فصل‌جاری با حضور 16 تیم برگزار می‌شود، نگاهی به پنج فصلی که مسابقات با حضور این تعداد تیم برگزار شده می‌اندازیم تا ببینیم تیم‌های سقوط‌کننده با چه امتیازاتی راهی لیگ‌ دسته‌اول شده‌اند و برای باقی‌ماندن در این پیکارها، به چند امتیاز نیاز بوده است.

فصل 94-93
تیم‌های پیکان تهران و نفت مسجدسلیمان با 26 و 22 امتیاز، در رده‌های 15 و 16 جدول قرار گرفتند و مستقیما به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. استقلال خوزستان هم 27 امتیاز کسب کرد و راهی دیدار پلی‌آف شد که با برتری مقابل مس کرمان، در این مسابقات باقی ماند. ملوان انزلی نیز 30 امتیاز به دست آورد و بالاتر از این سه تیم قرار گرفت. بنابراین، 30 امتیاز حداقل امتیاز مورد‌نیاز برای بقای حتمی در این لیگ شانزده تیمی بود.

فصل 93-92
تیم‌های داماش گیلان و مس کرمان با 26 و 22 امتیاز، در رده‌های 15 و 16 جدول قرار گرفتند و مستقیما به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. فجر‌سپاسی شیراز هم 29 امتیاز کسب کرد و راهی دیدار پلی‌آف شد که با شکست در این مرحله، به دسته پایین‌تر سقوط کرد. ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان نیز هم‌امتیاز با فجر‌سپاسی اما با تفاضل گل بهتر، بقای خود در مسابقات را تضمین کردند. بنابراین، 29 امتیاز با تفاضل گل مناسب، حداقل امتیاز مورد‌نیاز برای بقا در این لیگ شانزده تیمی بود.

فصل 86-85
تیم‌های فولاد خوزستان و راه‌آهن تهران با 28 و 20 امتیاز، در رده‌های 15 و 16 جدول قرار گرفتند و مستقیما به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. ملوان انزلی با کسب 32 امتیاز، بالاتر از این دو تیم قرار گرفت و بقای خود در مسابقات را تضمین کرد. بنابراین، 32 امتیاز حداقل امتیاز مورد‌نیاز برای بقا در این لیگ شانزده تیمی بود. البته اگر قرار بود مانند فصل‌جاری سه تیم به صورت مستقیم به لیگ دسته‌اول سقوط کنند، این 32 امتیاز کافی نبود و بیشتر از آن، مورد‌نیاز بود.

فصل 85-84
تیم‌های شموشک نوشهر و شهید‌قندی یزد با 23 و 19 امتیاز، در رده‌های 15 و 16 جدول قرار گرفتند و مستقیما به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. برق شیراز هم با کسب 28 امتیاز، بالاتر از این دو تیم قرار گرفت و بقای خود در مسابقات را مسجل کرد. بنابراین، 28 امتیاز حداقل امتیاز مورد‌نیاز برای بقا در این لیگ شانزده تیمی بود. البته اگر قرار بود مانند فصل‌جاری سه تیم به صورت مستقیم به لیگ دسته‌اول سقوط کنند، امتیازات بیشتر از این مورد‌نیاز بود.

فصل 84-83
تیم‌های پیکان تهران و پگاه گیلان با 24 و 20 امتیاز، در رده‌های 15 و 16 جدول قرار گرفتند و مستقیما به لیگ پایین‌تر سقوط کردند. شموشک نوشهر نیز با کسب 31 امتیاز، بالاتر از این دو تیم قرار گرفت و بقای خود در مسابقات را تضمین کرد. بنابراین، 31 امتیاز حداقل امتیاز مورد‌نیاز برای بقا در این لیگ شانزده تیمی بود. البته اگر قرار بود مانند فصل‌جاری سه تیم به صورت مستقیم به لیگ دسته‌اول سقوط کنند، بیشتر از این امتیاز مورد‌نیاز بود.

برچسب ها: لیگ برتر
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
6
بازم میگم باتوجه به نحوه امتیاز گیری تیم های ته جدول فولاد حتمن سی وپنج امتیاز در انتهای لیگ امتیاز جمع آوری کنه که موندنش تولیگ بیمه بشه وبعد آن برای فصل بعد فکر بکند
حسن
|
United States of America
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
9
اگه خدای ناکرده اس اهواز با این جوونا سقوط کنه دم سیاوش خان گرم که بدون هیچ امکانات وپولی،این تیم جوان شجاع رو درست کرد که انشا الله ساله دیگه با قدرت برمیگردد لیگ برتر
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
4
با این مهاجمین که ما داریم .همیشه استرس وجود داره .مهاجم بی کیفیت.مدیر وااسکو از همه بدتر فقط خوب بلدن دروغ بگن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها