به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
تداوم شکست‌ناپذیری استقلال مقابل صبا

وقایع اتفاقیه بازی صبا قم – استقلال خوزستان

وقایع اتفاقیه بازی صبا قم – استقلال خوزستان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- استقلال خوزستان هم‌چنان به شکست‌ناپذیری خود در برابر صبا قم ادامه داد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال خوزستان و صبا قم در حالی روز جمعه در دیداری از هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ‌برتر و در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف هم رفتند که استقلالی‌ها که تا‌به حال هیچ‌گاه در مقابل صبا بازنده نبوده‌اند، در این دیدار هم به این روند ادامه دادند و علی دایی و یاران وی را در حسرت شکست خود باقی گذاشتند.

با کسب این مساوی، استقلالی‌های خوزستان در رده دوم جدول ایستادند و در صورت ادامه روند موفقیت‌های خود در 9 دیدار باقی‌مانده از فصل‌جاری، می‌توانند به قهرمانی یا حداقل کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند.

نوزده بازیکن رفت ‌و ‌برگشتی
فرناندو خسوس، جلال عبدی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، حکیم نصاری، فرشاد جان‌فزا، حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی، 10 بازیکن استقلال بودند که در هر دو دیدار رفت و برگشت برابر صبا به میدان رفتند.

حامد لک، محمدامین آرام‌طبع، امیرحسین صادقی، فیلیپه خوزه ماچادو، فرشید باقری، ابوالفضل ابراهیمی، عبدالکریم اسلامی، محمد اوسانی و محمد قاضی نیز 9 بازیکن صبا بودند که در هر دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال بازی کردند.

تماشای رایگان بازی
باشگاه صبا قم، تماشای دیدار تیم فوتبال خود در برابر استقلال خوزستان را برای تماشاگران قمی رایگان اعلام کرد تا بدین‌ترتیب از حمایت بیشتر هواداران خودی برخوردار شود. قرعه‌کشی بین تماشاگران هم یکی از برنامه‌های باشگاه صبا برای جذب بیشتر تماشاگر در این مسابقه بود.

هواداران استقلال در قم
عده‌ای از هواداران استقلال خوزستان که از اهواز عازم قم شده بودند، به همراه تعدادی از خوزستانی‌های مقیم قم با حضور در ورزشگاه یادگار امام، به تشویق آبی‌پوشان خوزستان پرداختند.

جان‌فزا؛ رفت و برگشتی
فرشاد جان‌فزا که در بازی رفت در اهواز زننده تک‌گل استقلال خوزستان بود، در دیدار برگشت در قم نیز تک‌گل تیم خود را زد تا زننده هر دو گل این تیم در بازی‌های رفت و برگشت برابر صبا قم باشد.

استقلال و بهترین خط دفاعی
استقلال خوزستان با 10 گل خورده، بهترین خط دفاعی مسابقات در فصل‌جاری را در اختیار دارد. این در حالی است که صبا قم تاکنون 17 گل از حریفان دریافت کرده است.

چهار بازیکن خارجی در زمین
فرناندو خسوس، موسی کولی‌بالی و فیلیپه برتولدو دوس‌سانتوس، سه بازیکن خارجی استقلال بودند که در این بازی به میدان رفتند اما ادواردو سوارز فریرا فرصت حضور در این مسابقه را پیدا نکرد. فیلیپه خوزه ماچادو، مدافع 31 ساله برزیلی، هم تنها بازیکن خارجی صبا در این بازی بود.

کلین‌شیت بی کلین‌شیت
فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان، که تاکنون 12 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود در دیدار با حریفان شده بود، دروازه‌اش در بازی برابر صبا باز شد و نتوانست این رقم را به 13 کلین‌شیت افزایش دهد. حامد لک، دروازه‌بان صبا نیز که تاکنون 8 کلین‌شیت داشته است، موفق به رسیدن به عدد 9 نشد.

هشتاد‌و‌یکمین بازی استقلال
دیدار با صبا، هشتاد و یکمین بازی استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان تا‌کنون به 20 پیروزی، 34 مساوی و 27 باخت دست یافته و رتبه 22 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات، از شروع تا‌به‌حال، از آن خود کرده‌اند.

چهل‌و‌یکمین دیدار خارج‌ازخانه استقلال
بازی مقابل صبا، چهل‌و‌یکمین دیدار خارج‌از‌خانه استقلال خوزستان در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان خوزستانی تا‌به‌حال به 7 پیروزی، 18 مساوی و 16 باخت در بازی‌های خارج‌از‌خانه دست یافته‌اند. آن‌ها 34 بار دروازه حریفان را در خارج از اهواز گشوده‌اند و در مقابل، 46 بار هم دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

جایگاه دو تیم در جدول
استقلال خوزستان تا‌کنون صاحب 10 برد، 8 تساوی و 3 باخت شده و با 38 امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر پانزدهم قرار دارد. صبا قم نیز صاحب 7 برد، 9 تساوی و 5 باخت شده و با 30 امتیاز در رده هشتم جای دارد.

سوابق رویارویی
تیم‌های استقلال خوزستان و صبا قم تاکنون 6 بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر در برابر هم به میدان رفته‌اند. آبی‌پوشان خوزستان نتایج خوبی مقابل صبا گرفته‌اند و تا‌به حال 3 بار این تیم را شکست داده و 3 بار نیز با آن‌ها مساوی کرده‌اند تا صبایی‌ها همچنان در حسرت شکست این تیم باقی بمانند.

استقلالی‌ها تاکنون 8 بار دروازه صبایی‌ها را گشوده‌اند و تنها 4 بار دروازه آن‌ها روی پاشنه چرخیده است. سهراب بختیاری‌زاده و فرشاد جان‌فزا اولین و آخرین گل‌زنان استقلال خوزستان در تاریخ دیدارهای برگزار‌شده بین این دو تیم هستند و غلام‌رضا عنایتی و عبدالکریم اسلامی هم اولین و آخرین گل‌زنان صبا هستند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها