به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
وعده سرمربی استقلال محقق نشد

وقایع اتفاقیه بازی استقلال اهواز – نفت تهران

وقایع اتفاقیه استقلال اهواز – نفت تهران

افشین احمدی
خوزستان ‌اسپورت- جدال استقلال اهواز و نفت تهران در ورزشگاه تختی، به سود زرد‌پوشان نفت خاتمه یافت.

به گزارش خوزستان ‌اسپورت، تیم‌های استقلال اهواز و نفت تهران عصر جمعه در دیداری از هفته بیست‌و‌یکم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفتند که تیم نفت در دومین رویارویی خود با استقلال نیز پیروز شد.

بدین‌ترتیب، شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده که در سه هفته اخیر سه تساوی در برابر تیم‌های ملوان انزلی، استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان به دست آورده بودند، در این بازی نتوانستند امتیازی دشت کنند و ‌اکنون باید به فکر بازی‌های آینده و کسب امتیازات لازم برای باقی ماندن در این رقابت‌ها باشند.

وعده بختیاری‌زاده محقق نشد
سرمربی استقلال اهواز به مردم خوزستان قول داده بود که دومین 3 امتیاز خود در فصل‌جاری را مقابل نفت تهران کسب می‌کند اما موفق به تحقق این وعده نشد.

قطع شدن نوار تساوی‌های استقلال
تیم استقلال اهواز که هر سه بازی گذشته خود را با تساوی مشابه یک بر یک به پایان رسانده بود، در این بازی تن به شکست داد تا نوار تساوی‌هایش قطع شود.

هر شش امتیاز مال نفت
تیم نفت تهران در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال اهواز با نتیجه مشابه یک بر صفر به برتری رسید تا هر شش امتیاز این دو بازی را مال خود کند.

سه سرمربی در دو بازی
سیاوش بختیاری‌زاده در حالی برای نخستین بار به عنوان سرمربی استقلال اهواز در دیدار با نفت تهران حضور یافت که این مسئولیت در بازی رفت دو تیم در تهران با علی حنطه بود. علیرضا منصوریان اما در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت، هدایت زردپوشان نفت را برعهده داشته است.

نوزده بازیکن رفت‌و‌برگشتی
لوییز فرناندو، علی هلیچی، علی بیگدلی، مهدی اسلامی، حسین بهرامی، حسین ساکی، رضا بهمئی و میلاد پاک‌پرور هشت بازیکن استقلال هستند که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل نفت تهران به میدان رفتند.

سیامک کوروشی، محمد دانش‌گر، رضا علیاری، مهدی شیری، حمید بوحمدان، آرش رضا‌وند، مجتبی حق‌دوست، وحید امیری،‌ ارسلان مطهری، علی قربانی و عیسی آل‌کثیر هم یازده بازیکن نفت بودند که در هر دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال بازی کردند.

حضور سه بازیکن خوزستانی نفت
پنج بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان نفت تهران حضور دارند که ایمان مبعلی و عباس بوعذار در این بازی به میدان نرفتند اما حمید بوحمدان، عیسی آل‌کثیر و مجتبی حق‌دوست در برابر استقلال اهواز بازی کردند.

لوییز فرناندو بدون کلین‌شیت ماند
علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه تیم نفت، تعداد کلین‌شیت‌های خود در فصل‌جاری را به عدد 4 رساند اما لوییز فرناندو برزیلی موفق نشد اولین کلین‌شیت فصل خود را انجام دهد.

استقلال و بیشترین گل خورده
استقلال اهواز با 38 گل خورده، بیشترین گل‌خورده مسابقات را دارد. نفت تهران هم تاکنون 17 گل از حریفان دریافت کرده است.

جایگاه دو تیم در جدول
استقلال اهواز با 9 امتیاز، در رده آخر جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارد و نفت تهران هم با 32 امتیاز در رده ششم است.

دویست‌و‌شصت‌وپنجمین بازی استقلال
دیدار با نفت، دویست‌و‌شصت‌وپنجمین بازی استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان تا‌کنون به 79 پیروزی، 77 مساوی و 109 باخت دست یافته و رتبه 16 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات، از شروع تا‌به‌حال، از آن خود کرده‌اند.

صد‌وسی‌وسومین دیدار خانگی استقلال
بازی مقابل نفت، صد‌وسی‌وسومین دیدار خانگی استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان اهوازی تا‌کنون به 52 پیروزی، 40 مساوی و 41 باخت در بازی‌های خانگی دست یافته‌اند. آن‌ها 180 بار دروازه حریفان را در اهواز گشوده‌اند و 162 بار هم دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

دو رویارویی در سوابق دو تیم
تیم‌های استقلال اهواز و نفت تهران تاکنون 2 بار در چارچوب مسابقات لیگ‌برتر با یکدیگر دیدار کرده‌اند که در هر دو بازی، پیروزی مشابه یک بر صفر نصیب زردپوشان نفت شده است. وحید امیری و عیسی آل‌کثیر، دو گل‌زن نفت در مسابقات رو‌در‌روی بین این دو تیم بوده‌اند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها