به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
آبی‌پوشان در اندیشه شکست نفت

پیش بازی استقلال اهواز – نفت تهران

پیش بازی استقلال اهواز – نفت تهران

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- استقلال اهواز و نفت تهران تنها یک بار سابقه رویارویی با یک‌دیگر در تاریخ لیگ‌برتر را دارند.

به گزارش خوزستان‌اسپورت، تیم‌های استقلال اهواز و نفت تهران عصر جمعه در دیداری از هفته بیست‌و‌یکم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند تا دومین دیدار خود در تاریخ این رقابت‌ها را برگزار کنند.

شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده که در سه هفته اخیر، سه تساوی مشابه یک بر یک در برابر تیم‌های ملوان انزلی، استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان به دست آورده‌اند، در این بازی مصمم‌اند دومین پیروزی خود در این فصل‌ را جشن بگیرند.

سرمربی استقلال اهواز به مردم خوزستان قول داده که دومین 3 امتیاز خود در فصل‌جاری را مقابل نفت تهران کسب کند که با توجه به ارایه بازی‌های خوب در سه مسابقه قبلی، جای این امیدواری هست که آبی‌پوشان اهوازی در این مسابقه خانگی از پس زرد‌پوشان نفت تهران برآیند و هر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنند.

پیش بازی استقلال اهواز – نفت تهران

دیدار رفت
استقلال اهواز و نفت تهران روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال‌جاری در آخرین دیدار باقی‌مانده از دور رفت رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند که تیم میزبان در غیاب 7 بازیکن مصدوم خود، توسط وحید امیری به تک‌گل سه امتیازی این بازی رسید. علی حنطه، سرمربی استقلال در آن زمان، به دلیل محرومیت اعلام‌شده از سوی کمیته انضباطی روی نیمکت حضور نداشت و تیم خود را از روی سکوها هدایت کرد.

استقلال اهواز: لوییز فرناندو، علی هلیچی، محمداسماعیل نظری (58- علی بیگدلی)، مهدی اسلامی، مکی شریفی، شاهین مجیدی، رضا ایار (81- دانیال موسوی)، حسین بهرامی، حسین ساکی (72- رضا بهمئی)، میلاد پاک‌پرور، محمد غلامی
سرمربی: علی حنطه

نفت تهران: وحید شیخ‌ویسی، سیامک کوروشی، محمد دانش‌گر، رضا علیاری، مهدی شیری، حمید بوحمدان، آرش رضا‌وند (80- مجتبی حق‌دوست)، وحید امیری (81- ارسلان مطهری)، ایمان مبعلی، علی قربانی (74- عیسی آل‌کثیر)، آلویس نانگ
سرمربی: علیرضا منصوریان

آخرین نتایج
نفت تهران در هفته بیستم دست به کار بزرگی زد و تیم مدعی استقلال تهران را در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب کرد. استقلال اهواز نیز دیگر تیم مدعی حاضر در مسابقات یعنی ذوب‌آهن اصفهان را در اهواز با تساوی یک بر یک متوقف کرد.

جایگاه دو تیم در جدول
استقلال اهواز با 9 امتیاز، در رده آخر جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارد و نفت تهران هم با 29 امتیاز در رده هفتم جدول است.

استقلال و بیشترین گل خورده
استقلال اهواز با 37 گل خورده، بیشترین گل خورده مسابقات را دارد. نفت تهران هم تاکنون 17 گل از حریفان دریافت کرده است.

تعویق یک‌روزه بازی
مسئولان باشگاه نفت تهران با توجه به فشار ناشی از بازی مقابل استقلال تهران و هم‌چنین وجود مشکلات شدید مالی، از سازمان‌لیگ خواستند دیدار مقابل استقلال اهواز را 2 روز به تعویق بیندازد که با این موضوع موافقت نشد و در نهایت مقرر گردید دیدار مذکور با تنها یک روز تاخیر، در روز جمعه برگزار شود.

غایبان نفت و استقلال
وحید حمدی‌نژاد در دیدار با استقلال تهران سه‌اخطاره شد و دیدار با استقلال اهواز را از دست داد. در استقلال اهواز هم چند بازیکن مصدوم هستند و قرار است که تا فردا وضعیت نهایی این بازیکنان مشخص شود.

پیش بازی استقلال اهواز – نفت تهران

بازیکنان خوزستانی نفت
پنج بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان نفت تهران حضور دارند. ایمان مبعلی، حمید بوحمدان، عیسی آل‌کثیر، عباس بوعذار و مجتبی حق‌دوست، بازیکنان خوزستانی هستند که پیش از این در تیم‌های مختلف خوزستانی بازی کرده‌اند و از جمله بازیکنان موثر نفت تهران به شمار می‌روند. رویارویی این بازیکنان با هم‌استانی‌های خود می‌تواند جالب باشد.

بازیکنان خارجی دو تیم
تیم نفت تهران در نقل‌و انتقالات نیم‌فصل با 2 بازیکن خارجی خود فسخ قرارداد کرد و اکنون دیگر بازیکن خارجی ندارد. استقلال اهواز هم دارای 3 بازیکن خارجی به اسامی لوییز فرناندو، سندی ساهمان و پدرام اردلانی است.

پیش بازی استقلال اهواز – نفت تهران

امیری و حسینی رفتنی نشدند!
در حالی که مدت‌هاست بحث جدایی وحید امیری و سید‌جلال حسینی از جمع بازیکنان نفت تهران و پیوستن آنها به باشگاه‌های خارجی مطرح است، مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد هنوز هیچ نامه و پیشنهاد رسمی برای جذب این دو بازیکن نرسیده است!

دویست‌و‌شصت‌وپنجمین بازی استقلال
دیدار با نفت، دویست‌و‌شصت‌وپنجمین بازی استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان در 264 دیدار قبلی به 79 پیروزی، 77 مساوی و 108 باخت دست یافته و رتبه 16 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات، از شروع تا‌به‌حال، از آن خود کرده‌اند.

صد‌وسی‌وسومین دیدار خانگی استقلال
بازی مقابل نفت، صد‌وسی‌وسومین دیدار خانگی استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر می‌باشد. آبی‌پوشان اهوازی در 132 بازی قبلی به 52 پیروزی، 40 مساوی و 40 باخت دست یافته‌اند. آن‌ها 180 بار دروازه حریفان را در اهواز گشوده‌اند و 161 بار هم دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

کادر داوری
امید سعیدفر داور این بازی است و قهرمان نجفی و مهدی شفیعی نیز کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، جواد محمدی است و جواد تقی‌پور هم ناظر داوری می‌باشد.

صحبت‌های مربیان
سیاوش بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از بازی با نفت اظهار داشت: نفت بازی بسیار خوبی مقابل استقلال انجام داد و به پیروزی رسید و البته جوانان تیم من نیز بازی‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند و نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. سرمربی استقلال افزود: نفت با روحیه مضاعف به اهواز می‌آید و این نوید یک بازی خوب را می‌دهد؛ البته همین تیم خوب نیز می‌تواند در مقابل بازیکنان جوان ما شکست بخورد. ما راهکارهای آن را پیدا کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که دومین سه امتیازمان را بگیریم.

شایان ذکر است که به دلیل تاخیر در پرواز تیم نفت از تهران به اهواز، علیرضا منصوریان به این نشست خبری نرسید.

پیش بازی استقلال اهواز – نفت تهران

سوابق رویارویی
تیم‌های استقلال اهواز و نفت تهران تاکنون تنها یک بار در چارچوب مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این دو تیم، اولین بار روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال‌جاری در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند که در آن بازی، نفتی‌ها با تک گل وحید امیری به پیروزی رسیدند و دیدار برگشت آن‌ها در اهواز، دومین رویارویی لیگ‌برتری این دو تیم محسوب می‌شود.

فصل 95/94
* نفت تهران یک – استقلال اهواز صفر
وحید امیری (نفت)

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها