به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بازی استقلال اهواز – ذوب‌آهن اصفهان

پیش بازی استقلال اهواز – ذوب‌آهن اصفهان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت-  استقلال اهواز در اندیشه ارایه یک بازی خوب در برابر تیم قدرت‌مند ذوب‌آهن اصفهان می‌باشد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال اهواز و ذوب‌آهن اصفهان عصر شنبه در یکی از دیدارهای باقی‌مانده از هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند تا هجدهمین مصاف لیگ‌برتری خود را برگزار کنند.

آبی‌پوشان اهوازی که هفته گذشته با ارایه یک بازی هدف‌مند موفق به متوقف کردن استقلال تهران در ورزشگاه آزادی شدند و حتی شایستگی پیروزی در این دیدار خارج از خانه را هم داشتند، این هفته به مصاف یکی دیگر از تیم‌های بالانشین فصل جاری می‌روند تا شایستگی‌ها و توانایی‌های جوانان گمنام و بی‌ادعای خود را یک بار دیگر به نمایش بگذارند.

دیدار برگشت دو تیم در حالی برگزار می‌شود که استقلال اهواز با هدایت سیاوش بختیاری‌زاده، در بازی رفت یک امتیاز ارزش‌مند از میزبان اصفهانی خود گرفت و امیدوار است در بازی برگشت در اهواز نیز نتیجه مناسب دیگری به دست آورد.

دیدار رفت در فولاد‌شهر
استقلال اهواز و ذوب‌آهن اصفهان روز چهارشنبه چهارم شهریور سال‌جاری در هفته پنجم لیگ‌برتر پانزدهم به میدان رفتند و به تساوی بدون گل دست یافتند. در این بازی که در ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان و در حضور هزار تماشاگر برگزار شد، برتری با میزبان بود و بازیکنان این تیم موقعیت‌های زیادی نیز خلق کردند اما بازیکنان استقلال اهواز با بستن راه‌های نفوذ بازیکنان حریف و تکیه بر ضد‌حملات، در نهایت موفق به متوقف کردن ذوب‌آهن و کسب یک امتیاز ارزش‌مند از اصفهان شدند.

سیاوش بختیاری‌زاده پس از این بازی گفت: گل‌محمدی را هم مات کردم! وی افزود: باید از بازیکنان باغیرتمان تشکر کنم و البته باید از تیم خوب گل‌محمدی هم یاد کنم که بازی خوبی انجام داد. تفاوت تیم ما با تیم ذوب‌آهن از نظر بازیکن زیاد است و حریف، بازیکنان بسیار خوبی دارد و تیم پرمهره‌ای است ولی ما بازیکنان جوانی را به میدان فرستادیم که سابقه بازی زیادی نداشتند. بختیاری‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: بازیکنان ذوب‌آهن، زور زدن ضربات آخر را نداشتند و موقعیت‌هایشان را گرفتیم.

یحیی‌ گل‌محمدی هم درخصوص این دیدار گفت: بازی یک‌طرفه‌ای انجام شد و در نیمه اول چند موقعیت خوب داشتیم که بهره لازم را نبردیم و در نیمه دوم نیز دفاع 10 نفره و فشرده استقلال، سدی مقابل ما ایجاد کرد و نتوانستیم از فرصت‌های خود بهره ببریم و در زدن ضربات آخر، بی‌دقت بودیم. البته نباید از کنار دفاع خوب استقلال بگذریم و آنها مزد دفاع خوب خود را گرفتند.

ذوب‌آهن اصفهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، حجت حق‌وردی، ولید اسماعیل (60- مهرداد قنبری)، صائب محبی (64- دانیال اسماعیل‌فر)، مهدی مهدی‌پور، اکبر صادقی، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان، مسعود حسن‌زاده (65- مهدی رجب‌زاده)، کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال اهواز: پرویز کریمی، مبین میردورقی، سعید سالارزاده،سعید قزل‌گچلی، طالب ریکانی، حسین بهرامی، عادل کلاه‌کج، فرزاد آشوبی، محسن حمیدی (66- علی بیگدلی)، میلاد پاک‌پرور (46- شاهین مجیدی)، محمدغلامی (82- حمزه خضیراوی)
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

جایگاه دو تیم
آبی‌پوشان اهوازی هم‌اینک با 8 امتیاز، در رده آخر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ‌برتر قرار دارند. آن‌ها بیشترین تعداد باخت و گل خورده را دارند و با تنها یک برد، کم‌ترین تعداد برد را نیز در بین شانزده تیم حاضر در رقابت‌ها به دست آورده‌اند.

ذوب‌آهن اصفهان هم‌اکنون با 32 امتیاز در رده سوم جدول لیگ‌برتر جای دارد. آن‌ها عملکرد خوبی در فصل جاری داشته‌اند و یکی از امیدهای کسب عنوان قهرمانی یا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شوند.

آخرین نتایج
استقلال اهواز در آخرین بازی خود، در حالی که شایستگی کسب هر سه امتیاز را داشت، به تساوی یک بر یک در مقابل میزبان هم‌نام و صدرنشین خود، استقلال تهران، دست یافت. در سوی مقابل، تیم ذوب‌آهن در آخرین بازی خود که در اصفهان برگزار شد، در برابر میهمان خود پرسپولیس تهران به تساوی 2 بر 2 رسید.

بازیکنان غایب
محمد‌رشید مظاهری، دروازه‌بان اول تیم ذوب‌آهن اصفهان، تنها بازیکن محروم دو تیم در این بازی است. در عین حال، میر‌فرزاد مجیدی، بازیکن استقلال اهواز، نیز با اجازه مسئولان این باشگاه در این بازی حضور نخواهد داشت.

پیش بازی استقلال اهواز – ذوب‌آهن اصفهان

تمرین استقلال در تختی
با درخواست باشگاه استقلال اهواز و موافقت هیات فوتبال استان خوزستان، زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز برای 2 روز در اختیار تیم استقلال قرار گرفت تا بازیکنان این تیم، با شرایط فعلی این زمین بیشتر آشنا شوند و با آمادگی بیشتر و بهتری به مصاف ذوب‌‌‌آهن اصفهان بروند. تمرینات ابتدایی استقلال، در زمین چمن لشکر 92 زرهی خوزستان انجام شده بود.

پرداخت بخشی از طلب استقلالی‌ها
بخشی از مبلغ قراردادهای بازیکنان استقلال اهواز پرداخت شد. استقلال اهواز در فصل‌جاری با مشکلات مالی فراوانی روبرو بوده و بازیکنان و مربیان این تیم با کمترین دریافتی در مقابل حریفان به میدان رفته‌اند. در همین ارتباط، مسئولان این باشگاه طی روزهای گذشته، مبالغی بین یک تا هفت میلیون تومان به بازیکنان این تیم پرداخت کردند.

دریافت مجوز بازی دو بازیکن استقلال
پدرام اردلانی، بازیکن اسکاتلندی اما ایرانی‌الاصل و سندی ساهمان، بازیکن بوسنیایی که در نقل و انتقالات نیم‌فصل به جمع بازیکنان استقلال اهواز اضافه شدند اما به دلیل دریافت نکردن مجوز بازی (ITC) حق حضور در میادین را نداشتند، بالاخره این مجوز را دریافت کردند و بنا به صلاح‌دید کادر فنی می‌توانند نخستین بازی خود در لیگ‌برتر ایران را انجام دهند.

دویست و شصت و چهارمین بازی استقلال
دیدار با ذوب‌آهن، دویست و شصت و چهارمین بازی استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان در 263 بازی قبلی به 79 پیروزی، 76 مساوی و 108 باخت رسیده و رتبه 22 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات از آن خود کرده‌اند.

صد و سی و دومین دیدار خانگی استقلال
بازی مقابل ذوب‌آهن اصفهان، صد و سی و دومین دیدار خانگی استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان اهوازی در 131 دیدار خانگی قبلی به 52 پیروزی، 39 مساوی و 40 باخت دست یافته‌اند. آن‌ها 179 بار دروازه حریفان را در اهواز گشوده‌اند و در مقابل، 160 بار هم دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

کادر داوری
جواد رحیم‌زاده داور این بازی است و سعید آل‌وردی و امیر مبشر هم کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، رضا تارخ است و مسعود مرادی نیز ناظر داوری می‌باشد.

صحبت‌های مربیان
سیاوش بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار برابر ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن با یحیی گل‌محمدی، فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد و برای هر حریفی خطرناک است. وی افزود: این تیم و سایر تیم‌های اصفهانی مشکلاتی که ما داریم را اصلا ندارند اما همین تیم خوب ذوب‌آهن نیز ضعف‌های مشهودی دارد که روی آن‌ها کار کرده‌ایم و امیدوارم بازیکنان جوان تیمم، بازی با استقلال تهران را فراموش کرده و روی این بازی تمرکز کرده باشند.

گفتنی است به دلیل این‌که پرواز تیم ذوب آهن اصفهان به اهواز عصر جمعه انجام و نشست خبری پیش از بازی ظهر جمعه برگزار شد، یحیی گل‌محمدی موفق به حضور در این نشست نشد.

پیش بازی استقلال اهواز – ذوب‌آهن اصفهان

سوابق رویارویی
استقلال اهواز و ذوب‌آهن اصفهان تا‌کنون 17 بار در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفته‌اند.

در نخستین رویارویی دو تیم که روز پنج‌‌شنبه 30 آبان 1381 در اصفهان برگزار شد، آبی‌پوشان اهوازی با تک گل مجید نوروزی موفق به شکست میزبان خود شدند و این در حالی است که در آخرین مصاف دو تیم که چهارشنبه چهارم شهریورماه سال‌جاری در فولادشهر انجام شد نیز استقلال اهواز موفق به متوقف کردن حریف اصفهانی خود با تساوی بدون گل شد.

این دو تیم در حالی برای هجدهمین بار روبروی هم قرار می‌گیرند که استقلال اهواز تا‌به‌حال در 3 بازی به برتری رسیده و 6 بار هم با حریف خود مساوی کرده و سهم تیم ذوب‌آهن اصفهان نیز 8 پیروزی بوده است.

استقلال اهواز 16 مرتبه دروازه ذوب‌آهن را باز کرده و در مقابل، 26 بار دروازه خود را گشوده‌شده دیده است.

مجید نوروزی اولین و جواد رزاقی آخرین گل‌زن آبی‌پوشان اهوازی در دیدار با ذوب‌آهن هستند و ابراهیم تقی‌پور و اسماعیل فرهادی نیز اولین و آخرین گل‌زنان تیم اصفهانی هستند.

فصل 95/94
* ذوب‌آهن اصفهان صفر – استقلال اهواز صفر

فصل 89/88
* استقلال اهواز یک - ذوب‌آهن اصفهان 2
جواد رزاقی (استقلال) / محمدرضا خلعت‌بری و اسماعیل فرهادی (ذوب‌‌آهن)

* ذوب‌آهن اصفهان 5 - استقلال اهواز 2
عبدالهادی خنیفر و مهدی دغاغله (استقلال) / اسماعیل فرهادی، قاسم حدادی‌فر، ایگور کاسترو، فرشید طالبی و محمد قاضی (ذوب آهن)

فصل 88/87
* استقلال اهواز صفر - ذوب‌آهن اصفهان 2
محمد صلصالی و محمدرضا خلعت‌بری (ذوب‌آهن)

* ذوب‌آهن اصفهان یک – استقلال اهواز یک
حمیدرضا رجبی (استقلال) / سیدمحمد حسینی (ذوب‌آهن)

فصل 87/86
* ذوب‌آهن اصفهان 4 - استقلال اهواز 2
روح‌الله بیگدلی و داود حقی (استقلال) / بازیکن حریف، امیر ابوالحسنی، محمد صلصالی و وحید امرایی (ذوب‌آهن)

* استقلال اهواز یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
میلاد میداودی (استقلال) / اسماعیل فرهادی (ذوب‌‌آهن)

فصل 86/85
* ذوب‌آهن اصفهان صفر – استقلال اهواز یک
روح‌الله بیگدلی (استقلال)

* استقلال اهواز یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
رضا طاهری (استقلال) / مهدی رجب‌زاده (ذوب‌‌آهن)

فصل 85/84
* استقلال اهواز یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
مدافع حریف (استقلال) / مهدی رجب‌زاده (ذوب‌‌آهن)

* ذوب‌آهن اصفهان یک – استقلال اهواز صفر
رضا عزیزی (ذوب‌‌آهن)

فصل 84/83
* استقلال اهواز یک - ذوب‌آهن اصفهان 2
مصطفی بیژنی (استقلال) / مهدی رجب‌زاده 2 گل (ذوب‌‌آهن)

* ذوب‌آهن اصفهان 3 – استقلال اهواز یک
امیر خلیفه‌اصل (استقلال) / حمید شفیعی، فراز فاطمی و گئورگ استراتولات (ذوب‌‌آهن)

فصل 83/82
* ذوب‌آهن اصفهان یک – استقلال اهواز یک
علیرضا رضایی (استقلال) / حمید عزیز‌زاده (ذوب‌‌آهن)

* استقلال اهواز صفر - ذوب‌آهن اصفهان یک
رضا عزیزی (ذوب‌‌آهن)

فصل 82/81
* استقلال اهواز 2 - ذوب‌آهن اصفهان یک
آدریانو آلوز و کاظم محمودی (استقلال) / ابراهیم تقی‌پور (ذوب‌‌آهن)

* ذوب‌آهن اصفهان صفر – استقلال اهواز یک
مجید نوروزی (استقلال)

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
1
اس اس شهر اهواز
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها