به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – تراکتورسازی تبریز

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – تراکتورسازی تبریز

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت-  استقلال خوزستان باز هم موفق به شکست تراکتورسازی تبریز نشد.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز عصر جمعه در یکی از دیدارهای حساس هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفتند و به مانند دیدار رفت، به تساوی رضایت دادند.

آبی‌پوشان خوزستانی که در پنج رویارویی قبلی خود در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر موفق به شکست تیم تبریزی نشده بودند، در ششمین رویارویی هم از پس قرمز‌پوشان تبریزی بر‌نیامدند تا کماکان در حسرت باقی بمانند.

مساوی تکراری
در حالی که دیدار رفت دو تیم در تبریز با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود، در دیدار برگشت در اهواز نیز تساوی یک بر یک حاصل شد تا هر دو تیم، 2 امتیاز از دیدارهای روبروی هم گرفته باشند.

تساوی در ششمین رویارویی
استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز تا‌کنون 6 بار در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفته‌اند که تراکتورسازی در 3 بازی به برتری رسیده و 3 بار هم دیدار این دو تیم با تساوی خاتمه یافته تا استقلالی‌های خوزستان کماکان در حسرت شکست تیم تبریزی باقی بمانند.

صدرنشینی موقت استقلال خوزستان
با کسب یک امتیاز حاصل از تساوی مقابل تراکتورسازی، جمع امتیازات تیم آبی‌پوش خوزستانی به 37 رسید و موقتا" در رده نخست جدول رده‌بندی مسابقات قرار گرفتند. قرمزپوشان تبریزی نیز با 28 امتیاز در رده هفتم جدول مسابقات جای دارند که به نظر نمی‌رسد رتبه چندان مناسبی برای نایب قهرمان فصل گذشته باشد.

گل‌زنی مجدد عاشوری
علی‌اصغر عاشوری که هفته گذشته تک گل استقلال خوزستان در برابر سایپا تهران را زده بود، این بار هم برای تیم خود گل زد تا تنها گل‌زن تیم خود در دو هفته اخیر باشد. عاشوری با گل دقیقه 14 خود که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، نام خود را به عنوان اولین گل‌زن هفته بیستم رقابت‌های لیگ‌برتر پانزدهم نیز ثبت کرد.

استقبال خوب تماشاگران
استقبال خوبی از سوی هواداران استقلال و تماشاگران خوزستانی از این بازی شد و حدود 10 هزار نفر در ورزشگاه غدیر اهواز حضور یافتند. این امر در حالی محقق شد که تماشای این دیدار از سوی باشگاه استقلال خوزستان رایگان اعلام شده بود.

دو پنالتی؛ دو گل
هر دو گل این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. علی‌اصغر عاشوری برای استقلال خوزستان و محمد ایران‌پوریان برای تراکتورسازی تبریز گل زدند.

استقلال و بهترین خط دفاعی
علیرغم دریافت گل در بازی برابر تراکتورسازی، تیم استقلال خوزستان هم‌چنان با 9 گل خورده، صاحب عنوان بهترین خط دفاعی مسابقات می‌باشد.

کلین‌شیت محقق نشد
فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان، که در فصل جاری 12 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود و کلین‌شیت شده بود، در این دیدار روی ضربه پنالتی محمد ایران‌پوریان گل خورد و موفق به رساندن آمار کلین‌شیت‌های خود به عدد 13 نشد. این نهمین گلی است که خسوس در فصل جاری دریافت کرده است.

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – تراکتورسازی تبریز

پانزده بازیکن رفت و برگشتی
فرناندو خسوس، عقیل کعبی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، حکیم نصاری، علی‌اصغر عاشوری، حسن بیت‌سعید، رحیم زهیوی و فرشاد جان‌فزا، 9 بازیکن استقلال هستند که در هر دو بازی رفت و برگشت برابر تراکتورسازی به میدان رفتند.

محمدرضا اخباری، سعید آقایی، سینا عشوری، بختیار رحمانی، محمد ایران‌پوریان و آگوستو سزار هم شش بازیکن تراکتورسازی هستند که در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال خوزستان به میدان رفتند.

حضور چهار بازیکن خارجی
فرناندو خسوس و موسی کولی‌بالی، دو بازیکن خارجی استقلال خوزستان در این بازی بودند و تراکتورسازی نیز از آگوستو سزار و آلویس نونگ استفاده کرد.

سه سرمربی در دو بازی
هدایت تیم تراکتورسازی تبریز در دیدار رفت بر‌عهده تونی اولیویرا و در دیدار برگشت بر‌عهده امیر قلعه‌نویی بود اما تیم استقلال خوزستان در هر دو بازی رفت و برگشت، عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت.

وقایع اتفاقیه استقلال خوزستان – تراکتورسازی تبریز

اعتراض به وقت‌کشی!
بازیکنان تراکتورسازی معتقد بودند بازیکنان استقلال خوزستان دست به وقت‌کشی می‌زنند و بارها اعتراض خود در این مورد را به اطلاع داور مسابقه و همچنین بازیکنان استقلال رساندند.

پنج فولادی سابق در غدیر
علی حمودی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، ایوب کلانتری و آلویس نونگ پنج بازیکن با سابقه بازی در تیم فولاد خوزستان بودند که در دیدار با استقلال خوزستان با پیراهن تراکتورسازی به میدان رفتند.

هشتادمین بازی استقلال
دیدار با تراکتورسازی، هشتادمین بازی استقلال خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان طی این دیدارها به 20 پیروزی، 33 مساوی و 27 باخت دست یافته و رتبه 22 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات، از شروع تا‌به‌حال، از آن خود کرده‌اند.

چهلمین دیدار خانگی استقلال
بازی مقابل تراکتورسازی، چهلمین دیدار خانگی استقلال خوزستان در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان خوزستان در این بازی‌ها به 13 پیروزی، 16 مساوی و 11 باخت دست یافته‌اند. آن‌ها 49 بار دروازه حریفان را در اهواز گشوده‌اند و در مقابل، 47 بار هم دروازه خود را بازشده دیده‌اند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها