به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

پیش بازی پرسپولیس تهران – فولاد خوزستان

پیش بازی پرسپولیس تهران – فولاد خوزستان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ کروات، یک بار دیگر رو‌در‌روی هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران عصر جمعه در ورزشگاه آزادی تهران و برای بیست و هشتمین بار در تاریخ پیکارهای لیگ‌برتر فوتبال کشور مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

هر دو تیم در چند بازی اخیر خود در چارچوب رقابت‌های لیگ‌برتر نتایج خوبی گرفته‌اند و از جمله تیم‌های بدون شکست هفته‌های اخیر محسوب می‌شوند و رضایت هواداران خود را تا حد زیادی در این هفته‌ها جلب کرده‌اند.

سوابق رویارویی این دو تیم نیز نشان می‌دهد که معمولا شاهد بازی‌های زیبا و جذابی از سوی هر دو تیم سرخ‌پوش فوتبال کشور بوده‌ایم و جای این امیدواری هست که در دیدار روز جمعه نیز بازی مهیجی را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم.

پیش بازی پرسپولیس تهران – فولاد خوزستان

دیدار رفت در اهواز
فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران، روز سه‌شنبه سوم شهریورماه سال‌جاری در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ‌برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با 2 گل مهدی طارمی، به سود تیم میهمان به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه غدیر اهواز و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر مشتاق خوزستانی به قضاوت یدالله جهانبازی برگزار شد، هر دو تیم شانس‌های گل‌زنی زیادی داشتند اما این تیم پرسپولیس بود که دو بار از موقعیت‌های خود استفاده کرد و در نهایت، موفق به کسب هر سه امتیاز بازی در هوای فوق‌العاده گرم اهواز شد. فولاد خوزستان با این شکست، به رده آخر جدول لیگ‌برتر رفت و به پرسپولیس امکان داد که از مثلث انتهای جدول خارج شود.

ترکیب فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، یوسف وکیا، لئونارد مساریچ، بهمن کامل (13- مهدی بدرلو)، امید خالدی، ماتیاس چاگو، هادی حبیبی‌نژاد، حسین ابراهیمی (38- مهدی دغاغله)، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، حسین مالکی (64- مهرداد جماعتی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب پرسپولیس تهران: سوشا مکانی، رامین رضاییان، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، هادی نوروزی (86- محمد انصاری)، امید عالی‌شاه (78- علی علی‌پور)، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده (3+90- میلاد کمندانی)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

جایگاه دو تیم در جدول
پرسپولیس تهران هم‌اکنون با 31 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دارد. آن‌ها در مجموع صاحب 8 برد، 7 تساوی و 4 باخت شده‌اند و با 29 گل زده، به همراه تیم استقلال تهران صاحب عنوان بهترین خط حمله مسابقات هستند.

این در حالی است که تیم فولاد خوزستان تنها 20 امتیاز به دست آورده است. فولادی‌ها صاحب 5 برد، 5 مساوی و 9 باخت شده‌اند و در رتبه سیزدهم جدول جای دارند؛ اما با توجه به کسب نتایج مطلوب در هفته‌های اخیر، این امیدواری هست که به زودی به جایگاه مناسب‌تری در جدول دست پیدا کنند.

آخرین نتایج

فولاد خوزستان در هفته نوزدهم مسابقات لیگ‌برتر، با یک گل در برابر تیم مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها یعنی سپاهان اصفهان به پیروزی رسید و کم‌کم در حال دور شدن از قعر جدول و نزدیک شدن به تیم‌های میان جدولی است. پرسپولیس تهران نیز که در هفته نوزدهم به اصفهان رفته بود، در آخرین لحظات به تساوی 2-2 برابر ذوب‌آهن رسید.

سوابق رویارویی

فولاد و پرسپولیس تاکنون 27 بار در چارچوب مسابقات لیگ‌برتر به مصاف هم رفته‌اند. فولادمردان خوزستان در مجموع 9 بار موفق به شکست پرسپولیس شده‌اند در حالی که بردهای تیم قرمزپوش پایتخت، یکی بیشتر از آن‌ها یعنی 10 پیروزی بوده است. 8 بار هم دیدار این دو تیم، با تساوی خاتمه یافته است. فولادی‌ها 31 بار دروازه قرمزپوشان تهران را روی پاشنه چرخانده‌اند و پرسپولیسی‌ها نیز 33 بار دروازه قرمزپوشان خوزستانی را باز کرده‌اند.

تداوم شکست‌ناپذیری دو تیم

فولادی‌ها در پنج بازی اخیر خود صاحب 3 برد در برابر پدیده خراسان، استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان شده‌اند و در دو بازی مقابل گسترش فولاد تبریز و راه‌آهن تهران هم مساوی کرده‌اند و امیدوارند که در دیدار برابر پرسپولیس، ششمین بازی بدون باخت خود را رقم بزنند. پرسپولیس نیز 13 هفته متوالی است که رنگ باخت در مسابقات لیگ‌برتر را به خود ندیده است.

پیش بازی پرسپولیس تهران – فولاد خوزستان

نبرد مجدد مربیان کروات

هر دو تیم در این فصل از مربیان کروات به عنوان سرمربی استفاده می‌کنند. برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ که در دیدار رفت در اهواز همدیگر را ملاقات کردند، در بازی برگشت در تهران نیز بار دیگر به مصاف هم می‌روند و حال باید دید که نتیجه بازی، این بار به سود کدام‌یک از آن‌ها خواهد شد.

غایبان فولاد و پرسپولیس

این دو تیم بنا به اعلام سازمان لیگ، بازیکن محرومی برای این مسابقه ندارند؛ اما رضا خالقی‌فر به دلیل آسیب‌دیدگی و سوشا مکانی به دلیل ممنوعیت از حضور در مسابقات، دو غایب پرسپولیس خواهند بود. در تیم فولاد خوزستان نیز وضعیت پزشکی ماتیاس چاگو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید دید که آیا کادر پزشکی فولاد موفق به رساندن این بازیکن موثر به دیدار مقابل پرسپولیس خواهند شد یا خیر.

بازگشت چند بازیکن فولاد

آسیب‌دیدگی لئونارد مساریچ، مدافع کروات فولاد خوزستان، که در دو مسابقه اخیر این تیم مقابل استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان حضور نداشت، برطرف شده و این بازیکن در چند روز گذشته در تمرینات حضور یافته و مشکلی برای بازی مقابل پرسپولیس ندارد. محمدرضا خانزاده و محمود مطلق‌زاده هم که با مصدومیت‌هایی روبرو بودند، بدون مشکل در تمرینات اخیر شرکت کرده‌اند و به نظر می‌رسد در فهرست بازیکنان فولاد برای دیدار با پرسپولیس حضور داشته باشند.

تماشای رایگان از طبقه دوم!

بنا به تصمیم مسئولان باشگاه پرسپولیس، تماشاگران پرسپولیسی می‌توانند با حضور در طبقه دوم ورزشگاه آزادی تهران، دیدار مقابل فولاد را بدون خرید بلیت تماشا کنند. با توجه به استقبال شدید هواداران پرسپولیس از تماشای رایگان بازی در دیدار مقابل سپاهان، مسئولان پرسپولیس تصمیم گرفتند بار دیگر از این حربه برای کشاندن هواداران خود به ورزشگاه استفاده کنند.

ارسال نامه برای دبیرکل فدراسیون

مدیر‌عامل باشگاه فولاد خوزستان در نامه‌ای خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، خواهان توصیه و تاکید او در خصوص داوری دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان شد.

تمرین اختصاصی دروازه‌بانان فولاد

در حالی که دراگان اسکوچیچ روز سه‌شنبه به بازیکنان فولاد خوزستان استراحت داده بود، علیرضا سلیمی و مهرداد طهماسبی دو دروازه‌بان این تیم، یک جلسه تمرین اختصاصی را زیر نظر جهان‌بخش داراب‌پور، مربی دروازه‌بانان فولاد، پشت سر گذاشتند تا با آمادگی بیشتری در دیدار با پرسپولیس تهران حاضر شوند.

آنالیز فولاد خوزستان

بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم پرسپولیس، روز سه‌شنبه در مجموعه درفشی‌فر به مدت یک ساعت به آنالیز بازی فولاد خوزستان در مقابل سپاهان اصفهان پرداختند تا شناخت مناسب‌تری از نقاط ضعف و قوت این تیم پیدا کنند.

تمرینات پشت درهای بسته

تمرینات سرخ‌پوشان تهرانی برای بازی با فولاد خوزستان، در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی و پشت درهای بسته انجام شد تا کادر فنی این تیم، به مرور تاکتیک‌های مورد‌نظر خود بپردازند.

تعیین پنالتی‌زنان پرسپولیس

محسن بنگر، رامین رضاییان و محسن مسلمان به عنوان پنالتی‌زنان پرسپولیس انتخاب شدند. البته اگر جری بنگستون در زمین باشد، او پنالتی‌زن اول پرسپولیس خواهد بود. این تصمیم از سوی برانکو و در پی از دست دادن چند ضربه پنالتی توسط بازیکنان پرسپولیس در دیدارهای قبلی اتخاذ شد.

سلیمی در اندیشه کلین‌شیت

علیرضا سلیمی که فصل قبل بیشترین تعداد کلین‌شیت در بین دروازه‌بانان حاضر در لیگ‌برتر را داشت، در فصل جاری نتوانست عملکرد مثبتش را ادامه دهد اما در هفته‌های اخیر عالی کار کرده و 3 کلین‌شیت متوالی در برابر تیم‌های پدیده خراسان، استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان داشته و امیدوار است در بازی مقابل پرسپولیس، این تعداد را به عدد چهار افزایش دهد.

چهارصد و هجدمین بازی فولاد

آمار دیدار‌های فولاد خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل پرسپولیس تهران به رقم 418 بازی ‌خواهد رسید. حاصل کار فولادی‌ها در 417 دیدار قبلی، 165 پیروزی، 135 مساوی و 117 باخت بوده که رتبه پنجمی در بین 35 تیمی که تا‌به‌حال در این پیکارها حضور داشته‌اند را برای آن‌ها رقم زده است.

دویست و نهمین بازی خارج از خانه

با برگزاری دیدار مقابل پرسپولیس، جمع دیدارهای خارج از خانه فولاد در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر، به عدد 209 ‌می‌رسد. فولادی‌ها در 208 بازی‌ قبلی به 60 پیروزی، 76 تساوی و 72 شکست رسیده‌اند و 220 بار هم دروازه میزبانان خود را گشوده‌اند.

پیش بازی پرسپولیس تهران – فولاد خوزستان

حضور هفت بازیکن خارجی

- ماتیاس چاگو، یک هافبک وسط باتجربه اصالتا" کامرونی است که تابعیت کرواسی را نیز به دست آورده است. چاگو در تیم‌های‌ دینامو زاگرب، لکوموتیو زاگرب و ایسترا 1965 توپ زده و یکی از بازیکنان خوب فولاد در دو فصل اخیر بوده است. این بازیکن در دیدار با سپاهان مصدوم شد و حضور وی در بازی برابر پرسپولیس، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

- لئونارد مساریچ، دیگر بازیکن خارجی فولاد است که همزمان با چاگو به عضویت این تیم در‌آمد و همانند وی، سابقه حضور در تیم‌های دینامو زاگرب و لکوموتیو زاگرب را دارد. این مدافع میانی که نام او را در اکثر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به اشتباه "لئوناردو" اعلام می‌کنند، در دو بازی گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی غایب بوده اما برای دیدار با پرسپولیس مشکلی ندارد.

- دورگ کوئه‌ماها، سومین بازیکن خارجی فولاد خوزستان است که در زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل، به این تیم ملحق شد. کوئه‌ماها در دیدار با استقلال خوزستان از دقیقه 80 وارد زمین شد اما در دیدار مقابل سپاهان 90 دقیقه کامل در زمین حضور داشت و حال باید دید که در بازی برابر پرسپولیس، چگونه از او استفاده می‌شود.

- مایکل اومانا کورالس، مدافع میانی اهل کاستاریکا، فصل گذشته به پرسپولیس پیوست و در بیشتر مسابقات داخلی و خارجی این تیم به میدان رفت اما در فصل جاری، بازی‌های کمتری انجام داده است. اومانا علاوه بر پرسپولیس، در تیم‌های دیپورتیوو ساپریسا کاستاریکا، کمیونیکاسیونس گواتمالا، چیواس آمریکا و مونیسیپال لیبریا کاستاریکا نیز عضویت داشته و در تیم‌ملی فوتبال این کشور نیز بازی می‌کند.

- لوکا ماریچ، مدافع کروات، امسال به جمع بازیکنان پرسپولیس پیوسته است. ماریچ قبل از پیوستن به پرسپولیس، در عضویت تیم‌های زاویس‌زا لهستان و ریه‌کا و ایسترا 1961 کرواسی بوده است.

- جری ریکاردو بنگستون، مهاجم هندوراسی، ابتدای فصل‌جاری به پرسپولیس پیوست. این بازیکن ملی‌پوش نیز تا پیش از عضویت در پرسپولیس، در تیم‌های نیو انگلند آمریکا، بلگرانو آرژانتین و همچنین تیم‌‌های هندوراسی موتاگوا و ویدا توپ زده است.

- آلکساندر لوبانف، دروازه‌بان عضو تیم ملی فوتبال ازبکستان، تنها بازیکن سهمیه آسیایی پرسپولیس است که در نقل و انتقالات نیم‌فصل جاری به پرسپولیس پیوست. این بازیکن 30 ساله اصالتا" روس است اما تابعیت ازبکستانی دارد و افتخارهای زیادی هم با تیم سرشناس پاختاکور تاشکند به دست آورده است.

کادر داوری

محسن ترکی داور این بازی است و رضا سخن‌دان و حسن یوسفی هم کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار نیز محمد ملکی است و مسعود عنایت هم ناظر داوری می‌باشد.

صحبت‌های مربیان

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل فولاد‌ گفت: یک بازی بزرگ پیش رو داریم. شما از رقابت‌های سنتی بین پرسپولیس و فولاد خبر دارید. وی افزود: موقعیت فعلی فولاد در جدول، موقعیت واقعی آنها نیست. فولاد در نیم‌فصل دوم موفق‌ترین تیم بوده و از 4 بازی گذشته 10 امتیاز گرفته و این امر نشان می‌دهد که چقدر برای آن‌ها اهمیت قائلیم. ایوانکوویچ همچنین خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان تقویت شده اما ما هم به بردن اصرار داریم و امیدوارم که نهایت آمادگی را برای بازی با این تیم داشته باشیم. گفتنی است که دراگان اسکوچیچ موفق به حضور در این نشست‌خبری نشد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
فولاد خورشید جنوب
|
United States of America
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
1
خوشم می یاد همیشه از فولاد حساب می برن
عملکرد دو دروازه بان در این بازی خیلی مهمه
امیدوارم دروازه بان فولاد روز خوبی داشته اما دروازه بان جدید پرسپولیس در دو بازی چهار گل خورده و فشار زیادی روش هست فولاد باید از این موقعیت بهره ی کامل رو ببره
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
2
برای تیم بزرگ فولاد که خیلی از سو مدیریت ضربه خورد و آقای اژدری مدیون این باشگاه و هواداران است و اون دنیا با اسکوچیچ باید جوابگو باشند آرزوی موفقیت دارم دعا میکنم برند بشن و عدالت داوری تحت اثر جو نباشه .بازم از آقای بختیاری زاده انتظار داریم علت ضعف شوت زنی کومه ا رو توضیح بدهند آیا مصدوميت دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
یه سال بدون تیم بوده کی مصدوم شده
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها