به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

هت‌تریک فولاد خوزستان در آزادی

هت‌تریک فولاد خوزستان در آزادی

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- فولادمردان خوزستان تا‌کنون سه بار پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داده‌اند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران روز جمعه در حالی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند که فولادی‌ها سابقه 3 بار شکست پرسپولیس در تهران را دارند.

سرخ‌پوشان خوزستانی، پرسپولیس را با سه نتیجه مختلف، در سه فصل متفاوت و با هدایت سه سرمربی داخلی و خارجی مختلف، در ورزشگاه آزادی مغلوب کرده‌اند و جالب‌اینکه فولادی‌ها علاوه بر پیروزی در تهران، در هر سه دیدار رفت نیز پرسپولیس را شکست داده‌ و هر شش امتیاز رفت و برگشت این 3 فصل را از آن خود کرده‌اند.

سه پیروزی فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران را با هم مرور می‌کنیم.

هت‌تریک فولاد خوزستان در آزادی

اولین پیروزی: پرسپولیس صفر – فولاد 2
اولین پیروزی خارج از خانه فولاد خوزستان در برابر پرسپولیس، روز یک‌شنبه 20 دی‌ماه 1383 در چارچوب هفته شانزدهم لیگ‌برتر چهارم رقم خورد. فولادی‌ها در این بازی که به قضاوت مسعود مرادی برگزار شد، با 2 گل ایمان مبعلی و میثم سلیمانی موفق به شکست قرمز‌پوشان پایتخت در حضور 30 هزار تماشاگر آن‌ها و با هدایت راینر زوبل آلمانی شدند.

فولادی‌ها که در بازی رفت در اهواز نیز پرسپولیس را 1-3 شکست داده بودند، در پایان فصل عنوان قهرمانی مسابقات لیگ‌برتر را با شایستگی هر‌چه‌تمام‌تر به دست آوردند و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شدند.

ترکیب فولاد خوزستان: ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی، پژمان منتظری، سیدمحمد علوی، سامان موسوی، رضا مردانی (74- میلاد نوری)، میثم سلیمانی (79- نادر احمدی)، ایمان مبعلی، امید شریفی‌نسب، احمد مومن‌زاده (90- افشین حاجی‌پور)
سرمربی: ملادن فرانچیچ

ترکیب پرسپولیس تهران: محمد محمدی، بهروز رهبری‌فر، یحیی گل‌محمدی، علی انصاریان (56- مهرداد اولادی)، محمدرضا مهدوی، علیرضا امامی‌فر (65- میثم رضاپور)، کریم باقری، پژمان جمشیدی، ابراهیم اسدی، جواد کاظمیان، سهراب انتظاری (77- رضا جباری)
سرمربی: راینر زوبل

هت‌تریک فولاد خوزستان در آزادی

دومین پیروزی: پرسپولیس 2 – فولاد 3
دومین پیروزی خارج از خانه فولاد در برابر پرسپولیس، روز جمعه 14 بهمن 1384 در هفته بیست و یکم لیگ‌برتر پنجم و تقریبا" یک سال پس از نخستین پیروزی آن‌ها به دست آمد. فولادی‌ها در این دیدار که بار دیگر به قضاوت مسعود مرادی برگزار شد، سه بار توسط عماد رضا، حجت چهارمحالی و امید شریفی‌نسب دروازه پرسپولیس را گشودند. البته پرسپولیسی‌ها نیز با هدایت علی پروین، دو بار توسط علی انصاریان و جواد کاظمیان به گل رسیدند که برای فرار آن‌ها از شکست کافی نبود.

فولادمردان خوزستان در بازی رفت که به‌دلیل بازسازی ورزشگاه تختی اهواز در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد، با تک گل نادر احمدی، پرسپولیس با هدایت پروین را شکست داده بودند تا درست به مانند فصل پیش، هر شش امتیاز دیدارهای رفت و برگشت را از آن خود کنند.

ترکیب فولاد خوزستان: حسن هوری، نادر احمدی، جلال کاملی‌مفرد، پژمان منتظری، حسین کعبی، امید شریفی‌نسب، محسن حمیدی (50- حجت چهارمحالی)، عادل کلاه‌کج، سیامک سرلک (88- لفته حمیدی)، میلاد نوری (72- سامان موسوی)، عماد رضا
سرمربی: نناد نیکولیچ

ترکیب پرسپولیس تهران: فرشید کریمی، علی انصاریان، ابوالفضل حاجی‌زاده، حامد کاویان‌پور، ابراهیم اسدی، پژمان نوری، شیث رضایی (82- ابراهیم آشتیانی)، رضا نیک‌نظر (76- داود سید‌عباسی)، مهرزاد معدن‌چی (69- علی علیزاده)، جواد کاظمیان، سهراب انتظاری
سرمربی: علی پروین

هت‌تریک فولاد خوزستان در آزادی

سومین پیروزی: پرسپولیس یک – فولاد 2
سومین پیروزی خارج از خانه فولاد خوزستان در برابر پرسپولیس، روز پنج‌شنبه 20 آذر 1393 در هفدهمین هفته از لیگ‌برتر چهاردهم رقم خورد. فولادی‌ها در این بازی که به قضاوت سیدمهدی سیدعلی برگزار شد، با اشتباه بنگر به گل اول رسیدند و آلویس نونگ کامرونی هم گل دوم را زد تا تک گل محمد نوری، مانع از شکست پرسپولیس با هدایت حمید درخشان نشود.

این نتیجه در حالی رقم خورد که فولادمردان خوزستان در بازی رفت در اهواز نیز با دو گل سروش رفیعی و اسماعیل شریفات موفق به شکست پرسپولیس با هدایت علی دایی شده بودند و بدین‌ترتیب، هر شش امتیاز رفت و برگشت را از آن خود کردند.

ترکیب فولاد خوزستان: ارشاد یوسفی، امید خالدی، لئونارد مساریچ، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا، سروش سعیدی (89- احمد آل‌نعمه)، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات (90- علی سینا ربانی)، آلویس نونگ
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب پرسپولیس تهران: سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مهدی جعفرپور (46- میثم حسینی)، حمید علی‌عسگری، افشین اسماعیل‌زاده، محمد نوری، احمد نوراللهی، رضا خالقی‌فر، هادی نوروزی (80- مهدی دغاغله)، محمد عباس‌زاده (77- مهدی طارمی)
سرمربی: حمید درخشان

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها