به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
تقابل همنام‌های تهرانی و اهوازی در آزادی

پیش‌بازی استقلال تهران – استقلال اهواز

پیش بازی استقلال تهران – استقلال اهواز

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- هجدهمین رویارویی تیم‌های هم‌نام تهرانی و اهوازی، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال تهران و استقلال اهواز روز یک‌شنبه در دیداری از نوزدهمین هفته مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند تا تقابل صدرنشین با قعرنشین لیگ را به نمایش بگذارند.

آبی‌پوشان اهوازی که تغییر و تحولات عمده‌ای در نقل و انتقالات نیم‌فصل داشته‌اند، به نوعی تیم ناشناخته دور برگشت محسوب می‌شوند و در هر بازی چند بازیکن جدید به میدان می‌فرستند که این موضوع باعث می‌شود حریفان تحلیل و آنالیز قبلی درستی از بازیکنان این تیم نداشته باشند و در جریان بازی به شناخت لازم دست پیدا کنند!

بازی برگشت دو تیم در حالی در تهران برگزار می‌شود که در دیدار رفت آن‌ها در هوای گرم اهواز، برتری آبی‌پوشان تهرانی رقم خورد و حال باید دید که در هوای سرد تهران چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

دیدار رفت در اهواز
تیم‌های استقلال اهواز و استقلال تهران روز جمعه 30 مرداد سال‌جاری در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی، با برتری 2 بر یک تیم تهرانی به پایان رسید. محسن کریمی و میثم مجیدی گل‌زنان استقلال تهران بودند و طالب ریکانی هم برای استقلال اهواز گل زد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که استقلال تهران یک ضربه پنالتی را هم در اوایل نیمه دوم توسط امید ابراهیمی از دست داد. در پایان بازی، بازیکنان و اعضای کادر‌فنی استقلال اهواز، اعتراض شدیدی به نحوه قضاوت محمد‌رضا اکبریان، داور این مسابقه، داشتند و کمیته داوران هم اعلام کرد فیلم این بازی را بررسی و نتیجه را اطلاع خواهد داد.

سیاوش بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال اهواز، در نشست مطبوعاتی پس از این دیدار گفت: امروز می‌خواهم حرف دلم را بزنم و پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم. امروز حق مردم اهواز از لشکرآباد گرفته تا شلینگ‌آباد خورده شد. وی همچنین با یاد کردن از داوران قدیمی مثل نظری، سلیمانی و صادقی‌جو تاکید کرد: درود به شرف داوران که با کمترین بضاعت، بهترین قضاوت‌ها را داشتند. ما امروز نباختیم بلکه دو روز پیش نتیجه را واگذار کردیم؛ زمانی که اعلام کردند حق ندارید در ورزشگاه تختی به مصاف استقلال بروید؛ مگر ورزشگاه تختی از سوی فدراسیون تایید نشد، چرا آنها به نظر خودشان هم احترام نمی‌گذارند.

پرویز مظلومی، سرمربی استقلال تهران، نیز در‌خصوص این بازی گفت: بازی مثل هوا گرم بود و بازی خوبی را از جانب دو تیم شاهد بودیم. بازیکنان تیم حریف نیز پابه‌پای ما بازی کردند و دویدند. وی افزود: برنامه‌های تاکتیکی ما برای نیمه دوم بود که تمام آنها اجرا شد و در نیمه دوم، منطقی بازی کردیم. در نیمه دوم، کاملاً سوار بازی بودیم و به جز یک ضربه ایستگاهی که نصیب حریف شد، موقعیتی در اختیار آنها قرار ندادیم. البته به تیم استقلال اهواز هم تبریک می‌گویم زیرا نمایش خوبی نشان دادند.

ترکیب استقلال اهواز: پرویز کریمی، مبین میردورقی، سعید سالارزاده، محمداسماعیل نظری، طالب ریکانی، حسین بهرامی، عادل کلاه‌کج، فرزاد آشوبی، محسن حمیدی (86- علی بیگدلی)، میلاد پاک‌پرور (68- شاهین مجیدی)، حمزه خضیراوی
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

ترکیب استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، میلاد ‌فخرالدینی، حنیف عمران‌زاده، امین حاج‌محمدی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی (69- محسن کریمی)، خسرو حیدری، ریوالدو (63- پروپییچ)، جابر انصاری (4+90- هرایر مگویان)، بهنام برزای
سرمربی: پرویز مظلومی

جایگاه دو تیم در جدول
استقلال تهران و استقلال اهواز وضعیت کاملا" متفاوتی در جدول رده‌بندی مسابقات دارند. آبی‌پوشان تهرانی از 18 بازی خود صاحب 9 برد، 8 تساوی و یک باخت شده‌اند و با کسب 35 امتیاز در رده نخست جدول لیگ‌برتر پانزدهم قرار دارند در حالی که استقلال اهواز از همین تعداد بازی صاحب یک برد، 4 تساوی و 13 باخت شده و در رده آخر جدول جای دارد.

تقابل بهترین خط حمله با بدترین خط دفاعی
استقلال تهران که در این فصل 28 بار دروازه حریفان را گشوده و عنوان بهترین خط حمله مسابقات را یدک می‌کشد، در حالی به مصاف تیم همنام اهوازی خود می‌رود که با 35 گل خورده، رکورد‌دار گل خورده در فصل جاری است و علاوه بر کسب عنوان بدترین خط دفاعی مسابقات، عنوان بدترین خط حمله رقابت‌ها را نیز با تنها 9 گل زده از آن خود کرده است. تقابل بهترین خط حمله لیگ با بدترین خط دفاعی مسابقات، می‌تواند جالب باشد.

آخرین نتایج در لیگ‌برتر
استقلال اهواز در آخرین بازی خود که مقابل ملوان انزلی در اهواز برگزار شد، به تساوی یک بر یک رسید. استقلال تهران هم که برای دیدار با ذوب‌آهن اصفهان راهی فولادشهر شده بود، به تساوی بدون گل دست یافت تا هر دو تیم هم‌نام تهرانی و اهوازی از بازی آخر خود در فصل جاری تنها یک امتیاز اندوخته باشند.

دویست و شصت و سومین بازی استقلال
آمار دیدار‌های استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل استقلال تهران به رقم 263 بازی می‌رسد. حاصل کار آبی‌پوشان اهوازی در 262 مسابقه‌ای که تاکنون انجام داده‌اند، 79 پیروزی، 75 مساوی و 108 باخت بوده که رتبه شانزدهمی در بین 35 تیمی که تا‌به‌حال در این پیکارها حضور داشته‌اند را برای آن‌ها رقم زده است.

صد و سی و دومین بازی خارج از خانه استقلال
با برگزاری دیدار مقابل استقلال تهران، جمع دیدارهای خارج از خانه استقلال اهواز از ابتدای مسابقات لیگ‌برتر تا‌کنون به عدد 132 بازی می‌رسد. از 131 مسابقه‌ای که آبی پوشان اهوازی تاکنون در خارج از خانه برگزار کرده اند، در 27 بازی به برتری رسیده، در 36 دیدار مساوی کرده و در 68 بازی نیز شکست خورده‌اند.

غایبان این بازی
سیدمهدی رحمتی و امین حاج‌محمدی دو بازیکن محروم استقلال تهران در دیدار با استقلال اهواز هستند که در غیاب آن‌ها، وحید طالب‌لو و حنیف عمران‌زاده به میدان می‌روند. محسن کریمی و خسرو حیدری نیز به دلیل آسیب‌دیدگی، غایب خواهند بود. در تیم استقلال اهواز هم مجوز بازیکنان خارجی این تیم صادر نشد تا سندی ساهمان و پدرام اردلانی این دیدار را از دست بدهند.

پیگیری تمرینات استقلال در اهواز
بازیکنان تیم استقلال اهواز یک روز پس از دیدار با ملوان به استراحت پرداختند و سپس تمرینات خود برای دیدار با استقلال تهران را آغاز کردند. استقلالی‌ها چند روز در زمین چمن لشکر 92 زرهی خوزستان تمرین کردند اما پس از آن با موافقت رییس هیات فوتبال خوزستان، سه روز در زمین چمن اصلی ورزشگاه تختی اهواز به تمرین پرداختند تا با آمادگی بهتر و بیشتری به مصاف حریف قدرتمند و صدر‌جدولی خود بروند.

پیروزی استقلال اهواز در بازی تدارکاتی
استقلال اهواز هفته گذشته در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم امید این باشگاه رفت و با 4 گل به پیروزی رسید. حمزه خضیراوی، عادل کلاه‌کج، حمید جرفی و میر‌فرزاد مجیدی گل‌زنان استقلال اهواز بودند. سیاوش بختیاری‌زاده از همه بازیکنان تیمش در این بازی استفاده کرد تا میزان آمادگی آنها برای مسابقه با استقلال را محک بزند.

آنالیز دیدار گذشته استقلال تهران
کادر‌فنی تیم استقلال اهواز، فیلم دیدار گذشته استقلال تهران در مقابل ذوب‌آهن اصفهان را برای بازیکنان این تیم به نمایش گذاشتند و نکات فنی موردنظر خود را از روی فیلم به بازیکنان گوش‌زد کردند.

مربی جدید در استقلال اهواز
رحیم حلفی، بازیکن اسبق فوتبال خوزستان، که در چند سال اخیر به عنوان مربی در تیم فولادنوین خوزستان فعالیت می‌کرد، به جمع اعضای کادر‌فنی تیم استقلال اهواز پیوست.

حل مشکل دروازه‌بان برزیلی استقلال
لوئیز فرناندو، دروازه‌بان تیم استقلال اهواز، که با کسب مرخصی از مربیان این تیم راهی برزیل شده بود، در فرودگاه امام و به هنگام بازگشت به کشور، به دلیل انقضای زمان پروانه کار خود دچار مشکل شد و به همین دلیل در ابتدا اجازه ورود پیدا نکرد اما در نهایت با پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز ورود را دریافت کرد. این دروازه‌بان برزیلی سپس به اهواز عزیمت و در تمرینات استقلال شرکت کرد و به احتمال زیاد، در بازی با استقلال تهران درون دروازه تیم اهوازی می‌ایستد.

بازیکنان خارجی دو تیم
استقلال تهران دارای دو بازیکن خارجی است. هرایر مگویان، مدافع 29 ساله ارمنستانی، و پرو پیچ، مهاجم 33 ساله کروات، دو بازیکن خارجی هستند که هم‌اکنون در فهرست بازیکنان استقلال حضور دارند. لوییز فرناندو، دروازه‌بان برزیلی استقلال اهواز، هم تنها بازیکن خارجی این تیم در بازی روز یکشنبه است، چرا که مجوز بازی سندی ساهمان و پدرام اردلانی صادر نشده است.

کادر داوری
موعود بنیادی‌فر داور این دیدار است و مهدی الوندی و اسد حاج‌محمد نیز کمک‌های وی هستند. رضا عادل داور چهارم است و ناظر داوری هم حسین عسگری می‌باشد.

صحبت‌های مربیان
سیاوش بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال اهواز، در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال تهران حضور یافت و در‌خصوص این بازی گفت: با یکی از بهترین‌ تیم‌های ایران بازی داریم. استقلال از تیم‌های امید اول قهرمانی است. بختیاری‌زاده افزود: همه ما به امید زنده هستیم. اگر مشکلات ما زیاد شده، باز هم تلاشمان را می‌کنیم. ما تا هفته پنجم نتایج خوبی گرفتیم و خیلی از تیم‌هایی که الان در بالای جدول هستند، پشت سر ما بودند؛ اما سیل عظیم مشکلات، کار ما را با مشکل روبرو کرد. وی در مورد اینکه ‌آیا تیمش در لیگ‌برتر می‌ماند نیز گفت: توکل به خدا. ان‌شاءالله در لیگ می‌ماند.

پرویز مظلومی،سرمربی استقلال تهران، هم در این نشست مطبوعاتی گفت: برعکس اینکه می‌گویند بازی ساده‌ای پیش رو داریم، اصلا" بازی ساده‌ای نیست. وی افزود: استقلال اهواز، بازیکنان جوان و دونده‌ای دارد که بسیار با‌انگیزه هستند و ما باید روی شرایط روحی و روانی تیم خودمان حسابی کار کنیم. مظلومی ادامه داد: تیم ما در شرایط خوبی به سر می‌برد و هدف ما، کسب سه امتیاز است. وی همچنین خاطرنشان کرد: شناخت لازم از حریف را داریم و امیدوارم از نقاط ضعف حریف استفاده و به هر سه امتیاز برسیم. البته برای تیم حریف احترام قائل هستیم و ان‌شاءالله که هر دو تیم، بازی خوبی به نمایش بگذارند.

پیش بازی استقلال تهران – استقلال اهواز

سوابق رویارویی دو تیم
استقلال اهواز و استقلال تهران تا‌کنون 17 بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند.

این دو تیم برای نخستین بار در این چارچوب، روز یک‌شنبه 29 دی‌ 1381 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که حاصل آن، تساوی بدون گل بود. آخرین رویارویی دو تیم نیز روز جمعه 30 مرداد سال‌جاری در ورزشگاه غدیر اهواز انجام شد که با برتری 2 بر یک میهمان تهرانی به پایان رسید.

آبی‌پوشان اهوازی تا‌کنون تنها 3 بار موفق به شکست آبی‌پوشان تهرانی شده و 4 بار نیز با آن‌ها مساوی کرده‌اند؛ در حالی که 10 بار طعم تلخ شکست را چشیده‌اند. استقلال اهواز 16 بار موفق به گشودن دروازه استقلال تهران شده و 2 برابر آن یعنی 32 بار نیز دروازه خود را باز‌شده دیده است.

امیر خلیفه‌اصل و طالب ریکانی، اولین و آخرین گل‌زنان استقلال اهواز در دیدار با استقلال تهران هستند و علیرضا اکبرپور و میثم مجیدی هم اولین و آخرین گل‌زنان تیم تهرانی هستند.

نتایج کامل دیدارهای برگزار‌شده بین دو تیم، به ترتیب زیر است:

فصل 95/94
* استقلال اهواز یک – استقلال تهران 2
محسن کریمی و میثم مجیدی (استقلال تهران) / طالب ریکانی (استقلال اهواز)

فصل 89/88
* استقلال اهواز صفر – استقلال تهران 2
امیر‌حسین صادقی و سید‌مهدی سید‌صالحی (استقلال تهران)
* استقلال تهران 2 – استقلال اهواز 3
آرش برهانی و غلام‌رضا عنایتی (استقلال تهران) / رضا معقولی، امیر خلیفه‌اصل و مصطفی بیژنی (استقلال اهواز)

فصل 88/87
* استقلال اهواز صفر – استقلال تهران 3
سیاوش اکبرپور، علیرضا عباس‌فرد و آرش برهانی (استقلال تهران)
* استقلال تهران 6 – استقلال اهواز صفر
آرش برهانی 2 گل، فرهاد مجیدی 2 گل، پیروز قربانی و هاشم بیک‌زاده (استقلال تهران)

فصل 87/86
* استقلال تهران 3 – استقلال اهواز 2
امیر‌حسین صادقی، آرش برهانی و میثم منیعی (استقلال تهران) / روح‌الله بیگدلی و رضا طاهری (استقلال اهواز)
* استقلال اهواز یک – استقلال تهران 2
آرش برهانی و مهدی امیر‌آبادی (استقلال تهران) / میلاد میداودی (استقلال اهواز)

فصل 86/85
* استقلال تهران یک – استقلال اهواز یک
حسین کاظمی (استقلال تهران) / حجت‌الله زادمحمود (استقلال اهواز)
* استقلال اهواز صفر – استقلال تهران یک
محسن یوسفی (استقلال تهران)

فصل 85/84
* استقلال تهران یک – استقلال اهواز صفر
غلام‌رضا عنایتی (استقلال تهران)
* استقلال اهواز صفر – استقلال تهران 2
غلام‌رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور (استقلال تهران)

فصل 84/83
* استقلال اهواز 2 – استقلال تهران 2
غلام‌رضا عنایتی 2 گل (استقلال تهران) / احمد آل‌نعمه و رضا جلالی‌ثابت (استقلال اهواز)
* استقلال تهران یک – استقلال اهواز یک
علیرضا واحدی‌نیکبخت (استقلال تهران) / احمد آل‌نعمه (استقلال اهواز)

فصل 83/82
* استقلال اهواز 2 – استقلال تهران یک
ستار همدانی (استقلال تهران) / امیر خلیفه‌اصل 2 گل (استقلال اهواز)
* استقلال تهران 2 – استقلال اهواز یک
علیرضا منصوریان و غلام‌رضا عنایتی (استقلال تهران) / آدریانو آلوز (استقلال اهواز)

فصل 82/81
* استقلال اهواز 2 – استقلال تهران یک
امیر خلیفه‌اصل 2 گل (استقلال اهواز) / علیرضا اکبرپور (استقلال تهران)
* استقلال تهران صفر – استقلال اهواز صفر

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها