به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰

پیش بازی استقلال خوزستان - فولاد خوزستان

‌فولاد و استقلال خوزستان در ششمین رویارویی

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان روز جمعه برای ششمین بار در تاریخ لیگ‌برتر به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور پس از وقفه‌ای طولانی با دیدار استقلال اهواز و ملوان انزلی از سر گرفته شد و دو تیم همشهری فولاد و استقلال خوزستان، باید روز جمعه ششمین رویارویی خود در لیگ‌برتر را انجام دهند.

این بازی در حالی به میزبانی استقلال خوزستان و در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود که در پنج رویارویی قبلی دو تیم، هیچ‌گاه نتیجه مساوی رقم نخورده و در همه حال، بازی برنده و بازنده داشته است. در دیدار رفت دو تیم در همین ورزشگاه، برتری 2 بر صفر آبی‌پوشان خوزستانی رقم خورد و اکنون باید دید که در این بازی، نتیجه بازی به سود کدام‌یک از دو تیم رقم می‌خورد.

بازی رفت دو تیم
تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان روز جمعه 23 مرداد سال‌جاری در ورزشگاه غدیر اهواز و به میزبانی فولاد به مصاف هم رفتند و پنجمین رویارویی خود در تاریخ لیگ‌برتر را برگزار کردند که این دیدار با برتری 2 بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید تا آنها اولین پیروزی خود در برابر فولاد را جشن بگیرند. حسن بیت‌سعید و فرشاد جان‌فزا که هر دو از تیم دوم فولاد یعنی فولاد‌‌نوین خوزستان به تیم استقلال خوزستان آمده بودند، گل‌های استقلال در این بازی- که در هوای فوق‌العاده گرم اهواز برگزار شد- را به ثمر رساندند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی فولاد خوزستان، پس از این دیدار گفت: واقعا" نا‌امید هستم. بازی بسیار بدی کردیم. از همه هواداران و کسانی که فولاد را دوست دارند، عذرخواهی می‌کنم اما نه از هوادارنماهایی که از ایده و خط خاصی طرفداری می‌کنند. وی افزود: استقلال خوزستان بازی را مثل همیشه با توپ‌های بلند و بازی مستقیم شروع کرد. این سلاح استقلال است و آن‌را به خوبی اجرا می‌کند. بازی را واگذار کردیم اما به کسی اجازه نمی‌دهم در مورد ما نظر خاصی بدهد و سرمان بالاست! اسکوچیچ اضافه کرد: بابت برد استقلال خوزستان به حریف همشهری تبریک می‌گویم اما در نهایت با تمام احترامی که برای آنها قائل هستم، اختلاف فاحشی بین ما و آنها وجود دارد. زمان، این مسئله را ثابت می‌کند و در اواخر لیگ ثابت می‌کنیم که جایگاه واقعی ما کجاست. سال قبل این اختلاف، 25 امتیاز بود و امیدوارم امسال هم این شرایط باشد.

عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، نیز اظهار داشت: بازی حساب‌شده ای انجام دادیم و درصدد بودیم که هر سه امتیاز مسابقه را از آن خود سازیم. سال گذشته متأسفانه هر دو بازی رفت و برگشت را به فولاد باخته بودیم اما امسال تصمیم داشتیم تلافی باخت‌های گذشته را بکنیم. وی افزود: به بازیکنانم تبریک می‌گویم که بازی خوب و با‌طراوتی انجام دادند. خوشبختانه دو بازیکنی که از فولاد‌نوین به خدمت گرفتیم نیز بسیار خوب ظاهر شدند. ویسی همچنین خاطرنشان کرد: به عقیده من، تیم ما امسال متحول شده و خودم هم می‌خواهم همراه با تیمم متحول شوم.

ترکیب فولاد خوزستان
علیرضا سلیمی، یوسف وکیا، لئونارد مساریچ، بهمن کامل، امید خالدی (76- امیرحسین فشنگچی)، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، حسین ابراهیمی، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری (66- هادی حبیبی‌نژاد)، مهدی دغاغله (65- حسین مالکی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب استقلال خوزستان
فرناندو خسوس، جلال عبدی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، عقیل شویعی کعبی، میثم دورقی، علی اصغر عاشوری (46- عبدالهادی خنیفر)، حکیم نصاری (80- حمدالله ابدام)، حسن بیت‌سعید (76- فرشاد جان‌فزا)، روح‌الله سیف‌اللهی، رحیم زهیوی
سرمربی: عبدالله ویسی

تفاوت 19 امتیازی در جدول
استقلال خوزستان که عنوان قهرمانی نیم‌فصل لیگ‌برتر پانزدهم را از آن خود کرد، هم‌اکنون در رده دوم جدول قرار دارد و این در حالی است که فولاد خوزستان در رده سیزدهم جای دارد تا اختلاف یازده پله‌ای در جایگاه دو تیم در جدول به وجود آید. بر این اساس، تفاوت فاحش 19 امتیازی بین امتیازهای کسب شده توسط هر تیم مشاهده می‌شود. استقلال خوزستان تاکنون 33 امتیاز از 17 بازی به دست آورده و تنها دو شکست را در کارنامه‌اش ثبت کرده حال‌آنکه فولاد خوزستان تنها 14 امتیاز از همین تعداد بازی کسب کرده و 9 بار هم در مقابل حریفان شکست خورده است.

11 بازیکن ورودی و خروجی
فولاد خوزستان در دوره نقل و انتقالات نیم‌فصل، 6 بازیکن ورودی و 3 بازیکن خروجی داشت. حسین مالکی، مهرداد بشاگردی و مهدی دغاغله، سه بازیکن جدا شده از فولاد بودند و مهرداد بایرامی، دورگ کوئه‌ماها، مهرداد طهماسبی، احمد عبدالله‌زاده، امین جهان‌کهن و رضا احمدی نیز 6 بازیکن جدید این تیم بودند که کارت حضور در مسابقات را دریافت کرده و بنا به صلاح‌دید کادر فنی می‌توانند در دربی خوزستان به میدان بروند.

استقلال خوزستان نیز در تعطیلات نیم‌فصل دو بازیکن جدید به خدمت گرفت. امید سینگ، بازیکن خوزستانی تیم سیاه‌جامگان خراسان و فیلیپه برتولدو، بازیکن برزیلی الاصل دارای پاسپورت کشور تیمور شرقی تنها بازیکنانی بودند که در زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل به تیم آبی‌پوش خوزستان پیوستند و این در حالی بود که هیچ بازیکنی از فهرست این تیم خارج نشد.

تمرینات بدون حضور سرمربی
دور جدید تمرینات فولاد خوزستان پس از 8 روز تعطیلی، از روز شنبه نوزدهم دی‌ماه آغاز شد و دراگان اسکوچیچ در چند روز اول تمرینات حضور نداشت اما بالاخره به اهواز آمد و کار نظارت بر تمرینات در ورزشگاه اختصاصی فولاد را برعهده گرفت. تمرینات استقلال خوزستان نیز پس از 9 روز تعطیلی، از روز یک‌شنبه بیستم دی شروع شد و عبدالله ویسی از همان ابتدا بر کار بازیکنان خود نظارت کرد. ویسی همچنین سفری کوتاه به دوحه قطر هم داشت تا بازی تیم‌ملی امید در برابر چین را از نزدیک تماشا کند و در یک جلسه از تمرینات استقلال غیبت کرد.

‌فولاد و استقلال خوزستان در ششمین رویارویی

غایبان این دیدار
حکیم نصاری تنها بازیکن محروم استقلال خوزستان در این بازی است و مهدی زبیدی نیز که در دیدار تدارکاتی مقابل ملوان انزلی دچار پارگی رباط صلیبی شد، تا پایان فصل قادر به همراهی تیم خود نیست و در این بازی غایب خواهد بود.

امیرحسین فشنگچی از فولاد خوزستان نیز به دلیل محروم بودن، در این بازی غایب است و محمدرضا خانزاده و علی‌سینا ربانی هم دو بازیکن غایب دیگر فولاد به دلیل آسیب‌دیدگی هستند.

فولاد و استقلال خوزستان در شرایطی روبروی هم قرار می‌گیرند که سه بازیکن چپ‌پای این دو تیم، قادر به حضور در این بازی نیستند. مهدی زبیدی، حکیم نصاری و امیرحسین فشنگچی غایبان چپ‌پای دربی خوزستان هستند. ضمن اینکه عبدالهادی خنیفر از استقلال و یوسف وکیا از فولاد از جمله بازیکنانی هستند که کماکان دور از میادین قرار دارند.

هفت بازیکن خارجی در دربی اهواز
ششمین رویارویی فولاد و استقلال خوزستان، با حضور 7 بازیکن خارجی انجام خواهد شد. این برای نخستین بار است که دربی خوزستان با حضور این تعداد بازیکن خارجی انجام می‌شود. فرناندو خسوس، موسی کولی‌بالی، ادواردو سوارز فریرا و فیلیپه برتولدو در استقلال خوزستان و لئونارد مساریچ، ماتیاس چاگو و دورگ کوئه‌ماها در فولاد خوزستان، بازیکنان خارجی هستند که در صورت صلاح‌دید کادر فنی دو تیم، در این بازی حساس به میدان خواهند رفت.

کادر داوری این بازی
محمدرضا اکبریان داور این بازی است و سعید قاسمی و جلیل شعرانی هم کمک‌های وی هستند. جواد شرفی داور چهارم این دیدار است و ناظر داوری هم هدایت ممبینی می‌باشد.

صحبت‌های مربیان
نشست مطبوعاتی پیش از مسابقه دو تیم، در سالن کنفرانس ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و طبق روال هفته‌های گذشته، کورش بختیاری‌زاده به جای دراگان اسکوچیچ در این نشست حضور یافت و پاسخگوی نمایندگان رسانه‌های گروهی شد.

بختیاری‌زاده در ابتدا در مورد عملکرد فولاد خوزستان در نقل و انتقالات و تعطیلات میان‌فصل گفت: در زمان استراحت تیم‌ها، خیلی خوب کار کردیم. به دنبال جذب نفرات جدید بودیم و اکثر آنها به خدمت گرفته شدند تا نقاط ضعف ما از بین برود و از این بابت، تیم ما قوی‌تر شده است. باید چند برد پشت سر هم به دست آوریم تا جایگاه‌مان در جدول رده بندی مناسب شود. مربی فولاد خوزستان افزود: از همه بازیکنان جدید راضی هستیم. البته نباید انتظار داشته باشیم همه آنها در این یکی دو هفته بدرخشند و در مسابقات مشخص می‌شود که موفق بوده‌ایم یا خیر.
 
بختیاری‌زاده درخصوص بازی با استقلال خوزستان نیز گفت: استقلالی‌ها از توپ‌های مستقیم خیلی استفاده می‌کنند. باید بدانیم که جلوی دفاع بازی کنیم یا پشت دفاع. مقابل مدافعان ایرانی اگر فشار بیاورید، موفق خواهید شد. این نکات را گفتم تا عبدالله ویسی بداند که به‌خوبی آنها را آنالیز کرده‌ایم و حواسش را جمع کند!
 
عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، نیز در این نشست خبری اظهار داشت: برنده بازی با فولاد هر کسی باشد، نمی‌دانیم مردم خوشحال خواهند شد یا ناراحت! هر دو تیم برای سه امتیاز بازی می‌کنند و هر کدام از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کند، برنده می‌شود. البته یک امتیاز برای فولاد خوب نیست ولی می‌تواند ما را همچنان بالای جدول نگه دارد. تمام تلاش ما این است که خوب باشیم و بازیکنان هم در تمرینات خوب بوده‌اند. البته شرایط مسابقه با تمرین فرق دارد. تعطیلات ممکن است به شرایط تیم‌ها لطمه بزند اما تلاشمان را کرده‌ایم که آماده بازی باشیم.

‌فولاد و استقلال خوزستان در ششمین رویارویی
 
سوابق رویارویی دو تیم
تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان تاکنون 5 بار در چارچوب رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفته‌اند که فولادی‌ها در 4 بازی و استقلالی‌ها در یک بازی به پیروزی دست یافته‌اند و دیدار بین دو تیم، هیچ‌گاه با تساوی خاتمه نیافته است.

این دو تیم، نخستین بار روز جمعه اول شهریور 92 در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که آن بازی با برتری فولاد به پایان رسید و آخرین رویارویی دو تیم نیز روز جمعه 23 مرداد سال‌جاری در همین ورزشگاه برگزار شد که با برتری آبی‌پوشان خوزستان همراه شد. فولادی‌ها در مجموع 9 بار موفق به گشودن دروازه همشهری خود شده‌اند و سهم استقلالی‌ها تنها 4 گل بوده است.

اسماعیل شریفات و آلویس نونگ هرکدام با 2 گل زده، بهترین گل‌زنان دربی خوزستان هستند و 9 بازیکن دو تیم نیز هرکدام یک گل به ثمر رسانده‌اند تا در مجموع، 11 بازیکن سابقه گل‌زنی در شهرآورد اهواز را در کارنامه خود داشته باشند.

هدایت استقلال خوزستان در تمامی پنج دیدار قبلی برگزار شده، بر عهده عبدالله ویسی بوده حال‌آنکه دراگان اسکوچیچ در 3 بازی و حسین فرکی در 2 بازی هدایت فولاد خوزستان را برعهده داشته‌اند.

نتایج کامل دیدارهای انجام‌شده بین دو تیم، به ترتیب زیر است:

فصل 95-94
* فولاد خوزستان صفر – استقلال خوزستان 2
حسن بیت‌سعید و فرشاد جان‌فزا (استقلال)

فصل 94-93
* فولاد خوزستان یک – استقلال خوزستان صفر
یوسف وکیا (فولاد)

* استقلال خوزستان صفر – فولاد خوزستان 3
مهدی بدرلو و آلویس نونگ 2 گل (فولاد)

فصل 93-92
* فولاد خوزستان 3 – استقلال خوزستان 2
فرزاد حاتمی، بختیار رحمانی و سروش رفیعی (فولاد) / میلاد میداودی و مهدی خیری‌میر (استقلال)

* استقلال خوزستان صفر – فولاد خوزستان 2
اسماعیل شریفات 2 گل (فولاد)

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها