به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بازی استقلال اهواز - ملوان انزلی

مصاف شمال و جنوب این بار در اهواز

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- زنگ ادامه رقابت‌های لیگ‌برتر از روز پنج‌شنبه با برگزاری دیدار استقلال اهواز و ملوان انزلی به صدا در می‌‌آید.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر که با وقفه‌ای طولانی به دلیل حضور تیم ملی امید کشورمان در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک ریو و همچنین تعطیلات و نقل و انتقالات نیم‌فصل مواجه شده بود، از این هفته از سر گرفته می‌شود تا تیم‌های حاضر در مسابقات، پس از مدتی طولانی به مصاف حریفان خود بروند.

این در حالی است که تیم‌ها در این مدت بیکار ننشسته و ضمن برگزاری تمرینات و اردوهای داخلی و خارجی متعدد و انجام دیدارهای تدارکاتی در برابر تیم‌های مختلف داخلی و خارجی، بازیکنان جدیدی را به جمع نفرات خود اضافه کرده و بازیکنانی را هم از جمع نفرات خود خارج کرده‌اند تا با امیدواری بیشتری پا به رقابت با سایر حریفان بگذارند.

با توجه به پشت سر گذاشتن این زمان طولانی و تغییر و تحولات بعضا" عمده در فهرست بازیکنان تیم‌ها، در نیم‌فصل دوم به طور حتم شاهد چهره دگرگون‌شده‌ای از تیم‌های حاضر در مسابقات خواهیم بود که این موضوع در تیم استقلال اهواز، به دلیل جدایی جمع کثیری از بازیکنان و اضافه شدن بازیکنان جدید فراوان، نمود بیشتری پیدا کرده است.

استقلال اهواز با جدایی 10 بازیکن، بیشترین خروجی و با اضافه کردن 9 بازیکن، بیشترین ورودی بازیکن را در جمع سه تیم خوزستانی حاضر در رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور داشته است.

از سوی دیگر، با توجه به جایگاه شانزدهمی تیم استقلال اهواز در جدول مسابقات و همچنین رده نه چندان مطمئن یازدهمی تیم ملوان انزلی، انتظار می‌رود هر دو تیم تنها با هدف پیروزی و کسب هر سه امتیاز بازی به مصاف یکدیگر در ورزشگاه تختی اهواز بروند؛ ضمن اینکه ملوانان در 6 بازی اخیر خود طعم پیروزی را نچشیده‌اند و استقلال اهواز هم پس از برد در برابر سیاه‌جامگان خراسان در هفته دوم، دیگر رنگ برد را به خود ندیده است.

بر این اساس، هر کدام از دو تیم با پیروزی در این دیدار، که شانزدهمین رویارویی دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر محسوب می‌شود، می‌توانند بعد از مدت‌ها طعم شیرین پیروزی و کسب هر سه امتیاز بازی را بچشند.

دیدار رفت دو تیم
تیم‌های استقلال اهواز و ملوان انزلی روز پنج‌شنبه 22 مرداد سال جاری در سومین هفته از مسابقات لیگ برتر پانزدهم، در ورزشگاه تختی انزلی و در حضور 5 هزار تماشاگر شمالی به مصاف هم رفتند که این بازی پر‌برخورد که 7 بازیکن اخطاری داشت، در نهایت با برتری 2 بر صفر میزبان خاتمه یافت. ملوان که دچار تغییرات در کادر فنی شده بود، در این بازی روز خوبی را سپری کرد و بازی بهتری را نسبت به میهمان‌اش به نمایش گذاشت تا هر سه امتیاز را از آن خود کند.

سیاوش بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال، در خصوص این بازی گفت: امروز اولین شکست خود را تجربه کردیم. ما مشکلات زیادی داشتیم و در مقابل، ملوان بسیار با انگیزه بود. البته شرایط بازی به گونه‌ای نبود که دو بر صفر بازنده شویم اما انگیزه ملوانی‌ها و فشار تماشاگران موجب شد این اتفاق رخ دهد. وی افزود: به نظرم گل دوم ملوان، مشکوک به آفساید بود اما امیدوارم اشتباه کرده باشم. همیشه خواسته‌ام از داوران این بوده که از کسی عذرخواهی نکنند. بدترین اتفاق برای یک تیم این است که داور از آنها عذرخواهی کند.

حمید استیلی، سرمربی ملوان، نیز در مورد این مسابقه اظهار داشت: اگر امروز قدر موقعیت‌های خود را می‌دانستیم، گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندیم. وی افزود: امروز خیلی خوب بودیم در حالی که تنها دو روز تمرین کرده بودیم. ما نقاط ضعف خود را برطرف کرده و حریف را به خوبی آنالیز کرده بودیم.‌ خوشبختانه بازیکنانم تاکتیک‌پذیر هستند و به همین دلیل پیروز شدیم. سرمربی ملوان همچنین گفت: در دقایقی، از نظر بدنی کم آوردیم اما فشار و حمایت تماشاگران، انرژی مضاعفی به ما داد و توانستیم هر سه امتیاز را کسب کنیم. در مجموع، تیم شرایط خوبی داشت و نیاز به تعویض احساس نشد.

ترکیب استقلال اهواز
پرویز کریمی، مبین میردورقی (46- شاهین مجیدی)، سعید قزل‌گچلی، سعید سالارزاده، علی حسینی، محمداسماعیل نظری، فرزاد آشوبی (63- علی بیگدلی)، عادل کلاه‌کج، محسن حمیدی، طالب ریکانی (81- میلاد جعفری) و محمد غلامی
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

ترکیب ملوان انزلی
سیدحسین حسینی، عزیز معبودی، عزت‌الله پورقاز، محمدحسین کنعانی‌زادگان، حسین ماهینی، سعید یوسف‌زاده، مازیار زارع، پژمان نوری، محمد نزهتی (2+90- شهاب کرمی)، آرش افشین (2+90- محمد آبشک)، فرزاد حاتمی (88- سیدجلال رافخایی)
سرمربی: حمید استیلی

تمرینات بدون حضور سرمربی!
تمرینات استقلال اهواز در تعطیلات نیم‌فصل، برای چند روز متوالی بدون حضور سرمربی و بازیکنان اصلی این تیم برگزار شد. این تمرینات زیر‌نظر سید ابراهیم تهامی و با حضور عده‌ای از بازیکنان جوان خوزستانی در زمین چمن مخابرات اهواز به انجام رسید و چند بازیکن تستی از لیگ‌های مختلف هم در تمرینات شرکت کردند تا شاید رضایت کادر فنی این تیم را جلب کنند. بعد از گذشت چند روز، سیاوش بختیاری‌زاده هم در محل تمرینات حاضر شد و هدایت تمرینات را شخصا" بر عهده گرفت و برخی از بازیکنان بزرگسال و اصلی استقلال نیز به مرور به تمرینات اضافه شدند.

تغییر مجدد سرپرست استقلال
به دنبال کناره‌گیری کرامت‌الله برهمن از سمت سرپرستی تیم استقلال اهواز، امین سلطانی از سوی مدیرعامل این باشگاه به عنوان سرپرست جدید تیم فوتبال استقلال اهواز منصوب شد. سلطانی پس از مسلم ملکی و کرامت‌الله برهمن، سومین سرپرست این تیم در فصل جاری مسابقات لیگ‌برتر محسوب می‌شود.

تغییر تاریخ برگزاری این دیدار
حذف تیم ملی امید ایران از مسابقات زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک ریو، باعث ایجاد تغییراتی در برنامه هفته هجدهم مسابقات لیگ‌برتر شد که تغییر زمان برگزاری مسابقه تیم‌های استقلال اهواز و ملوان انزلی، یکی از این تغییرات بود. بر این اساس، این دیدار که قرار بود سه‌شنبه 13 بهمن در ورزشگاه تختی اهواز انجام شود، به روز پنج‌شنبه 8 بهمن منتقل گردید.

لغو اردوی تدارکاتی استقلال
تغییر تاریخ برگزاری دیدار تیم‌های استقلال اهواز و ملوان انزلی از سوی سازمان لیگ، باعث لغو اردوی تدارکاتی تیم استقلال شد. طبق برنامه قرار بود آبی‌پوشان اهوازی برای برپایی اردوی یک هفته‌ای عازم شمال خوزستان شوند و در یکی از شهرهای اندیمشک یا دزفول اردو برپا کنند که اردوی فوق لغو شد تا بازیکنان این تیم در اهواز تمرینات خود را ادامه دهند و برای بازی مقابل ملوان آماده شوند.

دیدارهای تدارکاتی دو تیم
استقلال اهواز در تعطیلات میان‌فصل لیگ برتر، در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم امید نفت اهواز رفت و با 2 گل به پیروزی رسید. حمزه خضیراوی و یکی از بازیکنان تستی، گل‌زنان استقلال اهواز در این بازی بودند. استقلال در این دیدار از چند بازیکن اصلی در کنار تعدادی از بازیکنان تستی استفاده کرد.

ملوان انزلی هم که یک هفته در جزیره کیش اردو زده بود، در دو دیدار تدارکاتی به مصاف دو تیم لیگ‌برتری رفت که یک تساوی و یک باخت حاصل کارش بود. آنها در برابر استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رسیدند و در برابر تراکتورسازی تبریز نیز با نتیجه نزدیک 3 بر 2 تن به شکست دادند. سید‌جلال رافخایی، زننده هر دو گل قوهای سپید انزلی در این بازی بود.

مصاف شمال و جنوب این بار در اهواز

19 ورودی و خروجی در استقلال!
تیم استقلال اهواز در نقل و انتقالات میان فصل، 10 بازیکن خروجی و 9 بازیکن ورودی داشت. آبی‌پوشان که قبل از فرا رسیدن دوره نقل و انتقالات زمستانی با 3 بازیکن فسخ قرارداد کرده بودند، 10 بازیکن دیگر را هم از دست دادند و در مقابل 9 بازیکن را به لیست خود اضافه کردند تا با چهره‌ای کاملا" دگرگون شده، به مصاف حریفان خود در دور برگشت بروند.

میلاد جعفری، محسن حمیدی و آرمین میردورقی بازیکنانی بودند که پیش از شروع نقل و انتقالات میان فصل، با استقلال اهواز فسخ قرارداد کردند و محمد غلامی، سعید قزلگچلی، شاهین مجیدی، محمداسماعیل نظری، فرزاد آشوبی، سیدعلی حسینی، پرویز کریمی، مرتضی منصوری، سیدبهنام موسوی و مبین میردورقی نیز در نقل و انتقالات نیم‌فصل جدا شدند.

مهدی نیایش پور، میلاد ربانی، علی کردانی، میرفرزاد مجیدی، پدرام اردلانی، سندی ساهمان، محمدجواد کردونی، مهدی یلالی و مجتبی رشیدی هم 9 بازیکن جدید این تیم به شمار می‌روند که مهدی نیایش پور به‌دلیل پاره‌گی رباط صلیبی، قبل از اینکه برای استقلال اهواز به میدان برود، لیگ پانزدهم را از دست داد.

این در حالی است که تغییرات تیم ملوان انزلی به مراتب بسیار کمتر از حریف بوده است. سرگئی پاشنکو، فرزاد حاتمی، امین جهان‌کهن و آرش افشین بازیکنان جدا شده از این تیم در نقل و انتقالات نیم‌فصل بودند و محمد ستاری و شاهین بالیجانی هم دو بازیکن جدید این تیم هستند که از تیم‌های دسته اولی خونه به خونه بابل و فولاد یزد به این تیم شمالی پیوستند؛ ضمن اینکه چند بازیکن رده‌های پایه ملوان هم به فهرست نفرات این تیم اضافه شدند.

غایبان این بازی
تیم استقلال اهواز در غیاب شش بازیکن حاضر در فهرست خود، به مصاف ملوان انزلی خواهد رفت. لوئیز فرناندو، دروازه‌بان برزیلی استقلال، که برای گذراندن تعطیلات نیم‌فصل به کشورش سفر کرده بود، هنوز به ایران برنگشته و عادل کلاه‌کج هم به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی مقابل سیاه‌جامگان خراسان، از حضور در این بازی محروم است. در عین حال، سندی ساهمان و پدرام اردلانی، دو بازیکن جدید استقلال، نیز همچنان به دلیل صادر نشدن کارت بازی خود از سوی سازمان لیگ، حق همراهی استقلال اهواز را ندارند. مهدی نیایش پور، مهاجم جدید این تیم، نیز در تمرین دچار پارگی رباط صلیبی شده و تا آخر فصل از میادین دور خواهد بود و سعید سالارزاده نیز مدت‌هاست در تمرینات و مسابقات استقلال اهواز حاضر نمی‌شود.

ملوان انزلی هم در این بازی نمی‌تواند از حسین ماهینی به دلیل محروم بودن و عزت‌الله پورقاز به علت مصدوم بودن استفاده کند و باید دید که بازیکنان جایگزین آنها چگونه عملکردی خواهند داشت.

کادر داوری این دیدار
رضا مهدوی داور این دیدار است و حسین طالقانی و فرید امیدوار هم کمک‌های وی هستند. علی احمدی داور چهارم این بازی است و ناظر داوری هم خداداد افشاریان می‌باشد.

صحبت‌های مربیان در کنفرانس مطبوعاتی
سیاوش بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از بازی با ملوان اظهار داشت: تیم ما وضعیت خوبی در جدول نداشت و ندارد. در تمام دنیا رسم بر این است که در نیم فصل، تعطیلات جهت ریکاوری و پوشاندن ضعف‌ها داده می‌شود و مربیان اختیار دارند با جذب بازیکنان جدید، تیم خودشان را تقویت کنند ولی ما در یک ماه تعطیلی، 14-13 بازیکن‌مان را از دست دادیم و نتوانستیم بازیکنانی در حد بازیکنان از دست داده‌مان جذب کنیم. وی افزود: ما فقط مجوز جذب 6 بازیکن را داشتیم و در این راستا، چند بازیکن بومی و دو بازیکن بوسنیایی و آلمانی جذب کردیم و امیدوارم این بازیکنان به کار ما بیایند و در ادامه رقابت‌ها به شکلی بازی کنیم که امتیازهای لازم را به دست آ‌وریم. بختیاری‌زاده همچنین گفت: ما از 100 بازیکن بومی هم تست گرفتیم و در هر صورت، امیدوارم مقابل تیم خوب ملوان امتیاز بگیریم و از نحسی امتیاز نگرفتن خارج شویم.

حمید استیلی نیز در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اهواز اظهار داشت: مصمم هستیم یک بازی خوب انجام دهیم.
بازی با استقلال اهواز جزو سخت‌ترین بازی‌های ماست. این تیم انگیزه فراوانی دارد و تمامی حریفان برای ما قابل احترام هستند. استقلال اهواز یک تیم قدیمی و ریشه ‌دار است و امیدوارم بازی خوبی برابر آن‌ها ارائه دهیم و هواداران و مردم انزلی را خوشحال کنیم. استیلی همچنین گفت: در حال حاضر، شرایط تیم از نظر بدنی نسبت به نیم‌فصل اول بهتر است؛ ضمن‌اینکه شناخت من و بازیکنان از یکدیگر بهتر شده و شرایطمان قطعا" در نیم فصل دوم بهتر می‌شود.

مصاف شمال و جنوب این بار در اهواز

سوابق دیدارهای قبلی
تیم‌های استقلال اهواز و ملوان انزلی تاکنون 15 بار در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 4 برد برای استقلال و 6 برد برای ملوان بوده و 5 دیدار دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است. آبی‌پوشان اهوازی 11 بار دروازه ملوانان را گشوده و در مقابل، 10 بار هم دروازه خود را باز‌شده دیده‌اند.

بهترین گل‌زن استقلال اهواز در دیدارهای مستقیم در برابر ملوان انزلی، فریدون فضلی است که 3 بار موفق به گشودن دروازه ملوانان شده و محمد غلامین نیز با همین تعداد گل، بهترین گل‌زن حریف محسوب می‌شود.

آخرین رویارویی دو تیم در لیگ‌برتر، روز پنج‌شنبه 22 مرداد سال‌جاری در ورزشگاه تختی انزلی برگزار شد که با برتری 2 بر صفر میزبان خاتمه یافت و حال باید دید که در شانزدهمین مصاف لیگ‌برتری دو تیم، چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

نتایج کامل دیدارهای انجام‌شده، به ترتیب زیر است:

فصل 95-94
* ملوان انزلی 2 – استقلال اهواز صفر
مازیار زارع و فرزاد حاتمی (ملوان)

فصل 89-88
* استقلال اهواز 2 – ملوان انزلی صفر
عبدالهادی خنیفر و مهدی دغاغله (استقلال)

* ملوان انزلی یک – استقلال اهواز صفر
فیلیپه آلوز دسوزا (ملوان)

فصل 88-87
* استقلال اهواز 3 – ملوان انزلی صفر
مهدی دغاغله، محمدناصر شکرون و حمیدرضا رجبی (استقلال)

* ملوان انزلی یک – استقلال اهواز صفر
محمد حیدری (ملوان)

فصل 87-86
* استقلال اهواز صفر – ملوان انزلی صفر

* ملوان انزلی صفر – استقلال اهواز 2
روح‌الله بیگدلی و مهرزاد رضایی (استقلال)

فصل 86-85
* استقلال اهواز صفر – ملوان انزلی صفر

* ملوان انزلی صفر – استقلال اهواز یک
فریدون فضلی (استقلال)

فصل 85-84
* استقلال اهواز یک – ملوان انزلی یک
فریدون فضلی (استقلال) / محمد غلامین (ملوان)

* ملوان انزلی 3 – استقلال اهواز 2
فریدون فضلی و آدریانو آلوز (استقلال) / هادی تامینی، علی یحیی‌نژاد و محمد غلامین (ملوان)

فصل 84-83
* استقلال اهواز صفر – ملوان انزلی یک
مجتبی قربانی (ملوان)

* ملوان انزلی یک – استقلال اهواز صفر
محمد غلامین (ملوان)

فصل 82-81
* استقلال اهواز صفر – ملوان انزلی صفر

* ملوان انزلی صفر – استقلال اهواز صفر

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
mohammad27
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
1
فقط نبازیم . به نظرم استقلال اهواز 11 نفره دفاع کنه تو هر بازی با هر تیم یه مساوی بگیره حداقل بهتره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها