به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
تعداد نظرات: ۹ نظر

سپاهان به فولاد 15 درصد حق آموزش می‌دهد

سپاهان به فولاد 15 درصد حق آموزش می‌دهد

خوزستان اسپورت- باشگاه سپاهان اصفهان حداکثر معادل 15 درصد از مبلغ قرارداد بازیکن جدیدش را به عنوان حق آموزش به باشگاه فولاد خوزستان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، علی هزامی بازیکن چپ پای خرمشهری که قراردادش با فولاد خوزستان به پایان رسیده بود، با عقد قرارداد سه ساله به تیم سپاهان اصفهان ملحق شد.

به دنبال انتقال این بازیکن جوان خوزستانی به تیم سپاهان اصفهان، این سئوال مطرح شد که آیا باشگاه سپاهان اصفهان باید به باشگاه فولاد خوزستان به عنوان بازیکن پرورش دهنده این بازیکن مبلغ مشخصی را پرداخت کند یا خیر؟

طبق آئین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران، حق آموزش و مکانیزم مشارکت، درصدی از اولین قرارداد حرفه‌ای یک بازیکن است که شامل بازیکنان بین 12 تا 23 سال می‌شود و باید توسط باشگاه جدید به باشگاه قدیم بازیکن پرداخت شود.

آئین نامه ابلاغ شده از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها تصریح دارد که باشگاه جدید باید حق آموزش را حداکثر تا مدت 30 روز پس از ثبت قرارداد به باشگاه قدیم آن بازیکن پرداخت نماید و در غیر اینصورت مشمول جریمه دیرکرد به ازای ماهی 5 درصد می‌باشد.

بنا به اعلام سازمان لیگ، روش محاسبه حق آموزش و مکانیزم مشارکت بدین ترتیب است که برای قرارداد تا سقف 200 میلیون تومان، باید 15 درصد مبلغ قرارداد از سوی باشگاه جدید به باشگاه قدیم پرداخت گردد.

همچنین برای قراردادهای بین 200 تا 400 میلیون تومان به میزان  12 درصد و برای قراردادهای بالای 400 میلیون تومان به میزان 8 درصد مبلغ قرارداد از سوی باشگاه جدید به باشگاه قدیم بازیکن پرداخت خواهد شد.

بدین ترتیب، باشگاه فولاد خوزستان براساس قرارداد جدید علی هزامی، حداقل 8 درصد و حداکثر 15 درصد مبلغ قرارداد مالی این بازیکن با باشگاه سپاهان را به عنوان حق آموزش این بازیکن از باشگاه سپاهان دریافت می‌کند.

گزارش خبرنگار خوزستان اسپورت حاکیست که علی هزامی در سال پایانی قراردادش برای تیم های پایه فولاد بازی نکرده و گفته بود در صورتی که نام وی در لیست بازیکنان سهمیه تیم اصلی باشگاه قرار نگیرد، برای تیم های پایه بازی نخواهد کرد.

شایان ذکر است که حق آموزش شامل بازیکنانی که با باشگاه فسخ قرارداد می‌کنند، نخواهد شد و فقط شامل بازیکنانی است که قراردادشان خاتمه یافته و باشگاه قبلی از نظر قانونی نمی‌تواند مانع از جدایی آنها شود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
فولادی با تعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
1
5
همونجور ک پول جانفزا و بازیکنای اس اهواز رو گرفتن پول اینم میگیرن
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
3
وقتی بازیکن ازاده باشگاه می تونه ادعای بکنه؟ دهکردی این بازیکنا روپرورش داد الان یکی یکی دارن مفتی ستارهای که بیست سال زحمت اموزش دیدن تا امروز ازشون استفاده کنیم یکی یکی راحت میرن پرورش بازیکن افتخاره ولی ماباید سودی ازشون ببریم واستفاده خودمونو
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
5
اين على هزامى بود متوجه هستيد كى بوده؟
شما ديگه كى هستيد بخدا از كجاى زمين و آسمون اومديد؟
تنها عشقمون فولاد رو غير بومى كردين. شرم بر شما تا ابد.
فولاد خورشید جنوب
|
United States of America
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
2
اینجوری فایده نداره فولاد باید خروجیهای اکادمی رو مدیریت کنه
ما باید از الگویی شبیه لاماسیا (مدرسه ی فوتبال بارسلونا) استفاده کنیم
با توجه به اینکه خروجی اکادمی فولاد تعدادشون زیاد هستن و طبیعتا همگی نمی تونن جذب تیم اصلی بشن این نفرات باید تقسیم بندی بشن
دسته ی اول بازیکنهای نخبه و سرامد هستن که باید جذب تیم اصلی بشن
دسته ی دوم بازیکنهایی هستن که باید بیشتر پیشرفت کنند تا شاید شانس بازی در تیم اصلی رو پیدا کنن این بازیکنها رو باید در ازاء مبالغی قابل قبول به تیمهای دیگه قرض داد
دسته ی سوم بازیکنهایی هستن که کیفیت بازی در تیم اصلی باشگاه رو ندارن این تیپ بازیکنها رو باید فروخت
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
3
خیلی مسخره است.فولادآموزش میده.پرورش میده.سپاهان وغیره استفاده میکنن
عشق فولاد خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
3
واقعن واسه مدیران فولاد متاسفم...
بازیکنان جوانتون وقتی به استقلال خوزستان وسپاهان میدید پس واسه چی میگید ما اکادمی داریم شما واسه پاشگاههای دیگه دارید بازیکن پرورش میدید. با این مدیران جدید باشگاه و کل تیم خراب کردید. پاشگاه پرسپولیس بازیکنش پیشنهاده خارجی داره نمیزاره بره بعد شما به حریفتون مثله سپاهان باریکن میدید عیبه که ادعای مدیریت فوتبال میکنید.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
مدیران!!!!! فولاد
محسن از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
با سلام به همه خوزستانیهای با تعصب وخونگرم- لطفا" اگر کسی یک چشم پزشک خوب سراغ داره بگه که مدیران وکادر فنی فولاد را پیش اون ببریم تا چشمهاشونو درمان کنه - این همه استعداد جالوی چشمشون هستند اونارو نمی بینن ، حالا یا چشماشون کوره یا خیلی ضعیف ، ولی معلوم نیست چطوری بازیکن های بدرد نخور شهرهای دیگر رو می بینند مثل فشنگچی وبایرام و......
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
کاری که این مدیریت فعلی کرد تا سالهای سال قابل جبران نیست. از دست دادن و سوزوندن همه ستاره های جوونی که سالها براشون سرمایه گذاری شده بود. درواقع اول امسال با وجود فولاد نوین و بچه های آکادمی فولاد درختی بود که ثمر داده بود ولی همه این ثمرها رو ریختن دور.
علی هزامی به این خوبی رو از دست میدین. دیگه حرفی هم برای گفتن دارید؟ اینجور بازیکنا حتی اگه مربی هم نمیخواست باید تو لیست میذاشتن تا از دستشون ندیم. سهیه بزرگسال هم که نبود.
فولاد رو نابود کردید متاسفانه. سالها طول میکشه تا دوباره فولاد اندازه امسال ثمر بده، تازه اگر با این وضعیت مدیریت و سرمربی و مدیران شرکت فولاد که کمر به نابودی فولاد بستن، فولاد بتونه از جاش بلند بشه...
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها